امام جمعه شاهرود با تاکید بر پیگیری مسؤولین در تحقق فرودگاه بین‌المللی شاهرود گفت: جنبش دانشجویی نقش مهمی در فراگیری گفتمان انقلاب اسلامی دارد.
کد خبر: ۹۰۸۷۶۹۵
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در سخنانی با بیان اینکه اجلاسیه نماز نباید به یک روز و به یک استان محدود بشود به پیام مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: باید به نماز و ادای حق آن توجه کرد که یکی از حقوق نماز این است که وقت نماز را نباید ضایع کرد و باید به ادای صحیح نماز نیز توجه داشت.
وی به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۳۲ به خاطر مخالفت با استکبار و دیکتاتوری رژیم پهلوی و مخالفت با سفر معاون وقت رئیس جمهور آمریکا، دانشجویان ما به مقابله و مبارزه پرداختند و سه نفر به خاک و خون کشیده شدند و به خاطر اینکه آن روز بزرگ شمرده شود و حادثه آن روز برای همه نسل جوان ما و دانشجویان ما به یادگار بماند ۱۶ آذر را روز دانشجو نامگذاری کردند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با اشاره به تکالیف جنبش دانشجویی و آسیب‌هایی که در این دهه های اخیر از آن روز حادثه تاکنون دیده بیان کرد: یکی از مهمترین تکالیف، نقش‌آفرینی در فراگیری گفتمان انقلاب اسلامی است. اگر جنبش دانشجوی دیدید که دارد به انحراف از گفتمان انقلاب اسلامی می رود، آن اصالت ندارد. اگر دشمنان بخواهند جنبش دانشجویی را به طرف ضدیت با انقلاب و اسلام ببرد، این جنبش دانشجویی نیست.
وی ادامه داد: بصیرت افزایی و آگاهی بخشی برای خود و دیگران، آگاه سازی جامعه و فساد ستیزی و مطالبه‌گری آنها و میدان داری برای جنبش نرم افزاری از نکالیف جنبش دانشجویی است.
امینی با اشاره به آفات جنبش دانشجویی افزود: دیگران و قدرت مداران و مال مداران و زر مداران و زورمداران از دانشجویان، در طول تاریخ استفاده ابزاری کردند، سطحی نگری نسبت به مسائل عمومی و ملی، افتادن در بازی حزب ها و گم کردن هدف است.
امام جمعه شاهرود با اشاره به ریاست جمهوری اسلامی گفت: از مصوباتی که داشتند تشکر می‌کنیم و امیدواریم مسئولین استانی و شهرستانی و کشوری این مصوبات را دنبال کنند که در آینده ای نه چندان دور مردم ما حس کنند نتایج این مصوبات را. میشود با تصویب این مصوبات کم کرد مشکلات بیکاری را می شود کم کرد مشکلات بی آبی را.تشکر میکنیم از اینکه فرودگاه مان بین المللی شد.
وی با بیان اینکه اگر فرودگاه صرفاً برای مسافربری باشد و با قیمت های گران بلیط، اتفاقی نیافتاده است افزود: اما اگر فرودگاه در سفره مردم اثر بگذارد و کشاورز و باغدار و دامدار از فرودگاه بهره‌مند شود و محصولات باغی مان با چند برابر قیمت به بازارهای خارج از کشور برود همه بهره مند خواهیم شد و امیدواریم این موضوع پیگیری شود و به تحقق عملی برسد.
امام جمعه شاهرود با نشکر از مردم عزیز که با وجود همه مشکلات، با کرامت و بزرگواری در استقبال از رئیس جمهور شرکت کردند عنوان کرد: این مسئله مربوط به نظام بود و رئیس قوه مجریه که در این نظام است خدا را شکر که این استقبال حضور آبرومند بود و امیدواریم که مسئولین ما قدر این حضور مردم را در همه صحنه ها بدانند و خدمتگزاریشان را به مردم بیش از پیش کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها