خبرهای داغ:
مدیر کل نوسازی مدارس استان قزوین:

۲ هزار کلاس درس در استان نیاز به استانداردسازی دارند

جوانبخت گفت:۱۴پروژه تکمیلی و ۸ پروژه در دست تحویل از اقدامات این اداره کل بوده و حدود سه هزار کلاس درس استاندارسازی شده و ۲ هزار کلاس درس دیگر نیز نیاز به استانداردسازی دارد.
کد خبر: ۹۰۸۷۷۴۲
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عسگرعلی جوانبخت مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین، در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که به ریاست استاندار زاهدی و با حضور مدیران دستگاههای استانی که عصر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد بیان کرد:سه حوزه آموزش، بهداشت و امنیت در طراحی و برنامه ریری جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند که در بحث فضاهای آموزشی، زیباشناختی، شاد بودن و استحکام بسیار قابل اهمیت است.

وی گفت:در بخث آموزش، ۶ زیرنظام وجود دارد که یکی از آنها بحث تجهیزات است. امروز یک سوم از مدارس ما دو شیفت بوده و حدود ۶۵ درصد مدارس، دارای استحکام، ۱۹ درصد نیاز به مقاوم سازی و ۱۵ درصد نیاز به تخریب دارد و استاندارسازی مدارس نیارز به ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین، اظهار کرد:در سال ۸۲ اعتبار ما ۲۹ درصد از تملک دارایی بود و امروز این اعتبار ۱۵درصد افزایش یافته است.

جوانبخت عنوان کرد:اعتبارات ملی در این بخش کاهش یافته و کمبود شدید فضاها و تجهیزات مدارس وجود دارد که این امر از نقاط ضعف آموزش و پرورش است.

وی ضمن اشاره به سرانه فضای آموزشی در استان افزود:
استاندارد سرانه جهانی فضای آموزشی برای هر فرد ۸ متر و ۳۹ سانتی متر و در کشور ۵ متر و ۱۸ سانتی متر، در استان ۵ متر و ۴۴ سانتی متر می باشد و در بین استان ها، یزد با سرانه بیش از ۸ متر این میزان از استاندارد جهانی نیز بالاتر است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد:حدود ۲۴۰ هزار دانش آموز در استان مشغول به تحصیل بوده و امسال ۹ هزار و ۸۱۰ کلاس درس به امر آموزش اختصاص یافته و در بحث تخریب و بازسازی در کل استان حدود ۲ هزار و ۸۹۸ کلاس درس دارای استحکام و ۸۶۵ فضا نیاز به مقاوم سازی و ۶۷۵ فضا نیاز به تخریب دارد.

این مسوول با اشاره به افزایش جمعبت و نیاز به فضاهای آموزشی اضافه کرد:در آینده نزدیک، در منطقه مهرگان، صد هزار نفر جمعیت خواهیم داشت و در ازای ۲۰ هزار نفر دانش آموز از جمعیت تقریبی صدهزار نفر، ۵۷ مدرسه نیاز خواهیم داشت.

جوانبخت خاطرنشان کرد: ۱۴پروژه تکمیلی و ۸ پروژه در دست تحویل از اقدامات این اداره کل بوده و حدود سه هزار کلاس درس استانداردسازی شده و ۲ هزار کلاس درس دیگر نیز نیاز به استانداردسازی دارد.

وی با اشاره به جمعیت در حال تحصیل استان گفت:۲۵ درصد از جمعیت استان روستایی و ۷۵ درصد شهری می باشند که با توجه به این رقم، ۸۰ درصد دانش آموزان در مناطق شهری و ۲۰ درصد در مناطق روستایی و حاشیه شهرها مشغول به امر تحصیل می باشند.

 

۷۱ جلد کتاب دربحث شناخت آسیبهای اجتماعی در سامانه بارگذاری شده است

در ادامه محمد میرباقری رئیس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد:در اجرای طرح نماد، ۱۰ مهارت به دانش آموز و والدین آموزش داده می شود که مهارت های زندگی، غربالگری، حمایت روانی اجتماعی، خدمات مبتنی بر آی تی، برخی از این خدمات هستند.

وی گفت:مهارت خودآگاهی، خودمدیریتی، تنظیم شناختی هیجان، مدیریت استرس، بخشایشگری، توکل به خدا، مهارت خیرگزینی از جمله فعالیتهایی است که اهم فعالیت های ما را در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان تشکیل می دهد.

رئیس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد:
۷۱ جلد کتاب در سامانه بارگذاری شده و در بحث غربالگری، جستجوی نظام دار برای یافتن دانش آموزان دارای مشکلات روانی اجتماعی موضوع مورد هدف است که بر پایه چهار نوع نماد روانشناختی، اجتماعی، نشانگان محور و اورژانس می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار