به مناسبت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)؛

شهرری یک هفته در جشن و سرور است

خبرگزاری بسیج: حدود 120 ویژه برنامه فرهنگی به مناسبت سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از اول ربیع الثانی به مدت یک هفته تا شب میلاد امام حسن عسکری(ع) در آستان مقدس آن حضرت برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۸۷۷۴۵
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و هفته فرهنگی شهرستان ری پرداخت و گفت: امروز شاهد رشد مراکز متعدد علمی، از مهد کودک تا دانشگاه علوم حدیث، حوزه علمیه و...  در راستای ترویج قرآن و عترت هستیم، که همه اینها از برکات وجود آن حضرت است و سالانه بیش از 12 میلیون زائر، به زیارت این آستان مقدس مشرف می شوند که بعضی از زائران حتی غیر مسلمان و حدود 5 درصد آنها از کشورهای عراق، کویت، ژاپنی و عمدتا پاکستانی و نیز سفرای کشورهای آلمان، آفریقایی و ... هستند.

 وی با اشاره به اینکه هفته فرهنگی شهرستان ری مصادف با هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است، اظهار داشت: حدود 88 برنامه متعدد فرهنگی در این هفته برگزار می شود که البته با احتساب جزئیات تعداد ویژه برنامه ها‌ با عنوان شهر کهن و تاریخی  120 برنامه خواهد بود که از 18 تا 24 آذرماه برگزار می شود.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، دیدار تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با خادمان، روحانیون، جانبازان و ... برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی، در مدارس، مساجد، هیئت‌ها و شبستان‌های حرم و محفل قرآنی ویژه،‌ همزمان با شب ولادت آن حضرت ، ویزیت رایگان بیماران در دارالشفای کوثر، بازدید از موزه، تالار علم، آسمان‌نما، مرکز نجوم و کتابخانه این آستان به صورت رایگان، مراسم جمع‌خوانی و تعویض پرچم گنبد حرم مطهر همزمان با شب ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، اهدای گل به مسافران فرودگاه، تقدیر از بانوان کار آفرین، اجرای پویش نذر فرهنگی در ادارات شهر ری، اجرای جشنواره میوه‌های قرآنی ، عیادت از جانبازان و بیماران در بیمارستان ها و مراکز درمانی از سوی خادمان آستان مقدس و ... را از جمله برنامه های معاونت فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، اعلام کرد.

 وی افزود: همچنین برای تسهیل امور جوانان، مراسم عقد زوج‌های جوان در اتاق عقد آستان برگزار و با حضور خیرین آستان نیز جهیزیه به زوج‌ها اهدا خواهد شد.

 سلیمی، همچنین از برگزاری محافل سخنرانی با حضور حجج اسلام عالی، ماندگاری و رفیعی مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت مرتضی طاهری، سید مهدی میرداماد و مهدی سلحشور؛ جشن ویژه خردسالان با عنوان هیئت نوباوگان حسینی و همچنین جشن خردسالان مرکز آموزش قرآن کریم در تالار شیخ صدوق(ره) حرم مطهر خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار