نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

آینده نظام به دست دانشجویان متعهد و متخصص ساخته می شود/ بسیج به تفکری جهانی تبدیل شده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: جامعه دانشگاهی، جامعه ای پویا و پایگاه مهم علمی کشور است و دانشجویان اقشاری هستند که آینده نظام اسلامی با دستان توانمند آن ها ساخته می شود و افق های روشن ایران را تعالی می بخشد.
کد خبر: ۹۰۸۷۷۷۴
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه توجه ویژه به جامعه دانشگاهی و دانشجویان از سوی همه دست اندکاران موضوعی بسیار ضروری است گفت: برای بهرمندی از ظرفیت های علمی ، فرهنگی ، سیاسی دانشجویان باید حساب ویژه بر روی این قشر فعال جامعه باز شود.
وی با اشاره به نفش آفرینی دانشجویان و جنبش های دانشجویی در برهه مختلف تاریخ ایران افزود:حرکت های عدالت خواهانه و آزادی خواهانه بخشی از محوری ترین فعالیت های موثر دانشجویان در تاریخ معاصر کشور ما است.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: با رجوع به سابقه تاریخی فعالیت دانشجویی می توان به نتیجه رسید که استکبار ستیزی ، مبارزه با استبداد و حرکت در مسیر گفتمان سازی انقلابی گری شاخصه اصلی دانشجویان عدالت طلب در نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه روز دانشجو روز مقاومت تاریخی در دانشگاه تهران به ثبت رسیده است گفت: در آستانه سفر نیکسون به کشور و به دنبال اعتراضات دانشجویی به این سفر سه تن از دانشجویان انقلابی به شهادت رسیدند که تاریخ پر افتخار ایران اسلامی فراموش شدنی نیست.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه بسیج یک تفکر و فرهنگ است،  اظهارداشت: بسیج با درایت و تیز بینی امام راحل قبل از جنگ تشکیل شد و بعداز جنگ هم به فرمان رهبر معظم انقلاب بسیج اقشار و اصناف در جبهه های مختلف نقش موثر ایفا کردند و امروز این فرهنگ به تفکری جهانی تبدیل شده است و نمود آن را در کشورهای سوریه، عراق و یمن شاهد هستیم که با الگوی بسیج در برابر حاکمان ظالم و‌مستکبران جهان ایستاده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: در طول تاریخ انقلاب بسیج هر جا که ورود داشته موفق عمل کرده است و نمونه های آن در شرایط پر التهاب کشور در سال های ۷۸ و ۸۸ شاهد بودیم که با ورود بسیج سرنوشت نظام اسلامی براساس آرمان های انقلاب و ارزش های اسلامی دوام و قوام بهتری پیدا کرد.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد : بسیج فرهنگی است که همه آحاد ملت و اقشار کشور به آن نیاز داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار