وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت : درباره دفاع مقدس باید کنگره شهدا برگزار کنیم، فیلم بسازیم، کتاب بنویسیم و.... تا نسل آینده افتخار کند؛ ما هم مشارکت می کنیم و با باوری که داریم کوتاهی نمی کنیم،  جزییات را مشخص کنید و ما هم باور داریم در جهت انتقال ارزش های دفاع مقدس باید از هر چه (در اختیار)داریم، بگذاریم.
کد خبر: ۹۰۸۷۹۲۴
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان،   در نشست دومین کنگره شهدای استان، برگزاری کنگره را کار بسیار ارزنده ای دانست و با تاکید بر اینکه باید با ابهت و شکوه برگزار شود؛ افزود: خیلی از کشورها برای کهنه سربازان جنگ جهانی دوم مراسم و روز پیروزی و... دارند، حتی کشورهایی که درگیر جنگ یا نهضت های آزادی بخش نبودند، مناسبتی با موضوع حماسه در نظر می گیرند، حال آنکه برای ما طلایی ترین دوره تاریخ معاصر پس از انقلاب، دفاع مقدس است.

وی افزود: در دفاع مقدس اقتدار نظامی خود را به دنیا نشان دادیم تا حالا حالاها کسی فکر تجاوز به سرش نزند لذا ارزش های این دوران را باید به انحاء مختلف به نسل های آینده منتقل کنیم زیرا داستان افتخارآمیزی است که نسل های بعد به آن می پردازند چون همه تاریخ را با هم می بینند و ما شاید الان خیلی توجه نکنیم.


وزیر ورزش و جوانان دفاع مقدس را طولانی ترین جنگ قرن بیستم که حتی از  جنگ ویتنام هم طولانی تر بوده، دانست و با اشاره به اینکه در ماه های اولیه جنگ‌۱۵ هزار متر مربع و ۷۰ شهر و هزار روستا دست دشمن افتاد، گفت: اما ما این جنگ را داخل خاک دشمن کشاندیم و در جنگ ۸ ساله اقتدار نظامی  را به رخ دنیا کشاندیم.



وی تاکید کرد: درباره دفاع مقدس باید کنگره شهدا برگزار کنیم، فیلم بسازیم، کتاب بنویسیم و.... تا نسل آینده افتخار کند؛ ما هم مشارکت می کنیم و با باوری که داریم کوتاهی نمی کنیم،  جزییات را مشخص کنید و ما هم باور داریم در جهت انتقال ارزش های دفاع مقدس باید از هر چه (در اختیار)داریم، بگذاریم.


سرهنگ کاظمی، معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان هم با بیان اینکه دومین کنگره شهدای استان بعد از ۲۰ سال در ۹ اسفند جاری برگزار می شود؛ گفت: اولین کنگره ۲۰ سال پیش برگزار شد و پس از آن همه استان ها از آن الگو گرفته و دو تا ۳ کنگره برگزار کردند.


وی افرود: برای برگزاری دومین کنگره به این جمع بندی رسیدیم نقطه نظرات مقام معظم رهبری درباره کنگره های شهدا و پیام هایی که در این باره دادند را بررسی و تاکیدات ایشان را محور اصلی کار قرار دهیم که به ۶ محور اصلی رسیدیم و کمیته های مختلف سعی کردند برنامه های خود را حول یک یا چند مورد از این محورها داشته باشد.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: برنامه ها حول محورهای تبلیغی و فرهنگی و هنری؛ تربیتی و آموزشی خاص نوجوانان و کودکان؛ نشر آثار شهدا؛ خدماتی، اجتماعی و حمایتی با کمک به مردم به نیت شهدا که این محور خوب فعال شده؛ میز خدمت در مناطق و...است و پیشنهاد داریم حداقل ۵۰ نقطه در مناطق محروم به امکانات ورزشی مجهز شود.


دکتر محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس هم گفت: این ۵۰ نقطه مشخص و برآورد مالی شود تا هم وزارت ورزش و هم ما هر چه توانستیم کمک کنیم ضمن اینکه به نام شهدای ورزشکار نیز می توان کارهای شاخص انجام داد.


امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان هم اظهار داشت: خیلی از برنامه ها را در سال جاری با آرم کنگره شهدا و فجر چهلم برگزار کردیم که نمونه آن ۲۳ پیاده روی همزمان با خاطره یک شهید ورزشکار در هفته دفاع مقدس بود.

 

ارسال نظرات