سید ساجد یعقوبی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: شهر گرمی می‌تواند با توگجه به استعدادی که در حوزه تولید گیاهان دارویی دارد به عنوان شهر گیاهان دارویی در کشور معرفی شود.
کد خبر: ۹۰۸۷۹۴۵
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، خلیل نیکشاد در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور بنیاد مستضعفان در گرمی با هدف محرومیت‌زدایی در این منطقه اظهار کرد: این شهرستان با داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بی‌نظیر به خاک طلایی معروف است به طوری که سالانه با تولید ۱۱۵ هزار تن محصولات زراعی، ۷ هزار و ۵۰۰ تن محصولات باغی و دیگر محصولات کشاورزی از قابلیت ممتاز برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در این شهرستان ۳۲۰ آبادی و روستا وجود دارد و با توجه به اینکه گرمی به شهر دوبهاره معروف است در تولید و عمل‌آوری محصولات مختلف از شرایط ویژه و جایگاه خاص برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به توانمندی این شهرستان در تولید گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه نقطه ثقل شکوفایی اقتصادی این شهرستان تولید متنوع محصولات کشاورزی به ویژه در بخش زراعی، باغی و گیاهان دارویی است ما می‌توانیم زنجیره تولید و فرآوری این محصولات را به ویژه در حوزه گیاهان دارویی در گرمی فراهم کنیم.

نیکشاد مرزی بودن این شهرستان و فعالیت عمده مردم این منطقه در حوزه کشاورزی را یادآور شد و بیان کرد: شهر گرمی را باید به عنوان شهر گیاهان دارویی معرفی کنیم و در این زمینه بنیاد مستضعفان می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های واقعی را انجام دهد.

وی همچنین به تولید محصولات متنوع لبنی در این شهرستان و همچنین توسعه زنبورداری در گرمی اشاره کرد و افزود: در کنار تولید عسل با کیفیت در منطقه می‌توانیم در تولید زهر عسل، موم و پرورش ملکه فرصت‌های خوب تولیدی و سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تولید محصولات در فضای بسته و محصولات گلخانه‌ای تصریح کرد: ما تا ۱۰ برابر شرایط موجود می‌توانیم در تولید گیاهان دارویی، گل‌های شاخه بریده و محصولات سردرختی متنوع در عین صرفه‌جوئی در مصرف آب تولید خودمان را افزایش داده و بستر اشتغال مولد را فراهم کنیم.
ارسال نظرات