خبرهای داغ:
مسئول امور بانوان وجوانان آموزش و پرورش شاهرود خبر داد:
مسئول امور بانوان وجوانان آموزش و پرورش شاهرود از برگزاری طرح توسعـه سلامت دختـران در آموزشگاه هـای شهرستـان برای دانش آموزان دختر و والدین ایشان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۷۹۵۹
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
عصمت السادات سیف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به برگزاری طرح سلامت دختران و مادران، هدف از برگزاری این طرح را افزایش سطح انگیزشی دانش آموزان دختر به حفظ سلامت-افزایش دانش، نگرش و عملکرد بهداشتی دانش آموزان در دوران بلوغ-ارتقاء و توسعه سطح سلامت جسمی و بهداشتی دانش آموزان به منظور پیشگیری از بروزبیماری‌های خاص دوران بلوغ وکاهش عوامل خطر ساز -توجه به انسجام مراقبت‌های بهداشتی، درمانی و پیشگیری از بیماری‌ها در دوره بلوغ وهمچنین آشنایی والدین با نحوه برخورد با فرزندان، تغذیه سالم و.. در دوران بلوغ عنوان کرد و افزود: به همت، مشاور مدیر کل و کارشناس مسئول امور زنان استان، سیاست گذاری‌ها و اقدامات شایسته‌ای، جهت توسعه سلامت دختران و والدین ایشان در سطح استان در حال اجرا می‌باشد.
مسئول امور بانوان وجوانان مدیریت آموزش و پرورش شاهرود ادامه داد: نوجوانی، زمان باروری وشکل گیری ِخصوصیات عاطفی و هیجانی است؛ بلوغ فیزیکی، روانی، و عاطفی در نوجوانی متحول شده و ادامه می‌یابد و بزرگسالی زمان کسب هویت فردی و اجتماعی است؛ لذا پرداختن به سلامت نوجوان در این دوران از ابعاد مختلف، خصوصا برای دختران با توجه به نقش مادری آنان و همچنین نقش اساسی آنان در توسعه و تعالی کشور، سرمایه گذاری برای آینده محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: از این رو سرمایه گذاری برای ارتقای سلامت دختران در دوران بلوغ می‌تواند ضمن پیشگیری از آسیب‌ها، بسیاری از هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم مربوط به سلامت آنان را در دوران جوانی کاهش دهد که این مهم، جهت (۳۴۴۲ دانش آموزدختردوره اول متوسطه) و همچنین والدین ایشان و مربیان، در مدارس شهری و روستایی، (بالغ بر ۸۰۰۰ نفر) در حال برگزاریست.
سیف با بیان اینکه باهمکاری مدیران دبیرستان‌های پسرانه، این طرح مفید در بسیاری از این مدارس در حال برگزاری است خاطر نشان کرد: به جهت بلوغ پیش رس درفرزندان وضرورت آگاهی دانش آموزان و والدین ایشان در این خصوص، طرح مذکور در قالب کارگاه آموزشی، مشمول دانش آموزان پایه ششم ابتدایی (بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز) و والدین دانش آموزان سوم و ششم ابتدایی (بیش از ۳۵۰۰ نفر) نیزمی باشد که در این شهرستان در حال اجرا بوده و مورد استقبال والدین نیز واقع گردیده است.
خاطر نشان می‌شود کتابچه" آموزش بلوغ دختران" پیرامون نکاتی مهم در چگونگی ارتباط پدر با دختر در دوران بلوغ – الگو‌های رفتاری والدین در دوره بلوغ – نیاز‌ها و دلواپسی‌های دخترانه و... نیز به آموزشگاه‌ها اعطاء گردیده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها