جشنواره بزرگ دانشگاه نوآور، عشایر کارآفرین، سلامت و امنیت غذایی با حضور مسوولان دانشگاهی و کشوری در دانشگاه آزاد اسلاامی واحد ورامین - پیشوا گشایش یافت.
کد خبر: ۹۰۸۷۹۶۲
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج از ورامین، جشنواره بزرگ دانشگاه نوآور، عشایر کارآفرین، سلامت و امنیت غذایی به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک و با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، رئیس سازمان بسیج عشایر کشور، نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی، رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، امام جمعه موقت ورامین، امام جمعه پیشوا، فرماندار پیشوا، رؤسای واحدهای استان تهران و جمع کثیری از دانشگاهیان و عشایر دشت ورامین روز گذشته افتتاح شد و تا ۱۵ آذر جاری در دانشکده کشاورزی این واحد دانشگاهی به مدت چهار روز آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

همزمان با این جشنواره، غرفه‌های غربالگری سلامت، مشاوره و روان‌شناسی، بهداشت باروری و تنظیم خانواده، ارتباط با صنعت با حضور شرکت‌های تولیدی، صنایع دستی دانشجویان، محصولات عشایر منطقه، مرکز تحقیقات، مرکز رشد، باشگاه پژوهشگران، پایان‌نامه و نشریات علمی برپا شده و به علاقه‌مندان و قشرهای مختلف مردم ارائه خدمات متنوع خواهند داشت.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور در حاشیه این جشنواره در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های جامعه عشایر در حوزه کارآفرینی به ویژه دامپروری و صنایع دستی گفت: اگر دانش آموختگان حوزه دامپروری و دامداری دانش فنی خود را در جامعه عشایر پیاده سازی کنند و عشایر دامدار بتوانند آخرین دستاوردهای علمی را در شیوه دامداری خود استفاده کنند، قطعا شاهد رشد فزاینده ای در افزایش بهره وری دام عشایر خواهیم داشت.

سردار سیف ضمن انتقاد از بعضی قوانین دست و پاگیر در حوزه دامداری از مسئولین خواست تا موانع قاونونی افزایش دام عشایر را مرتفع نمایند.

ارسال نظرات