خزعلی:

علوم اسلامی و برنامه‌ریزی تربیتی سیستم آموزشی اصلاح شود

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور زنان گفت: متاسفانه ما به سیستم آموزشی و تربیتی که سال‌ها مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند عمل نکردیم لذا علوم اسلامی و برنامه‌ریزی تربیتی سیستم آموزشی ما باید اصلاح شود.
کد خبر: ۹۰۸۷۹۷۹
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ کبری خزعلی در نشست تخصصی «شناخت الگوی جوان امروز» و گرامیداشت حضرت آیت الله سید علی قاضی که صبح امروز با حضور نخبگان فرهنگی رسانه‌ای کشور در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین روش تربیتی مرحوم آیت الله قاضی در تربیت نسل جوان امروز پرداخت.

وی با بیان اینکه سلمان‌پروری و ابوذریابی در زندگی مرحوم قاضی موج می‌زند، تصریح کرد: مرحوم قاضى شاگردان خود را هر یک طبق موازین شرعیه با رعایت آداب باطنیه اعمال و حضور قلب در نماز‌ها و اخلاص در افعال، تربیت و دل‏هاى آنان را آماده براى پذیرش الهامات عالم غیب مى‌‏کردند.

وی به شاگردان برجسته این عالم بزرگوار اشاره و تصریح کرد: آیات عظام کشمیری، تهرانی، بهجت، قوچانیان و علامه طباطبائی از شاگردان ایشان بودند که هر کدام از آنان انسان‌هایی کامل و در بحث عرفان به اوج رسیده بودند.

خزعلی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی صحیحی در بحث تربیت نسل جوان امروز داشته باشیم، افزود: برای تربیت نسل جوان جامعه باید از الگوی تربیتی آیت الله سید علی قاضی بهره گرفت.

وی ادامه داد: متاسفانه ما به سیستم آموزشی و تربیتی که سال‌ها مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند عمل نکردیم. علوم اسلامی و برنامه‌ریزی تربیتی سیستم آموزشی ما باید اصلاح شود.

استادیار گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: جوانان ما بهترین ساعات عمرشان را فقط به مباحث آموزشی و کنکور و... می‌گذرانند که این شیوه روش صحیحی نیست و باید اصلاح شود.

وی گفت: شورای تحول علوم انسانی نیز نتوانسته کاری انجام دهد در حالی که جامعه انسانی و علوم انسانی ما باید متحول شود.

خزعلی تصریح کرد: در تربیت و گزینش شاگردان باید دقت کنیم و آنان را به حال خود رها نکنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار