معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش وام مسکن انبوه‌سازان به ۱۱۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: از هفته آینده فرآیند پرداخت وام آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۷۹۸۳
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، هوشنگ عشایری با یادآوری این‌که پیرو بازدید از استان ها و جلساتی که با کانون انبوه سازان، توسعه گران و سازندگان حرفه ای و تسهیلگران کشور برگزار شد متوجه کسری ۴۰۰۰ میلیارد تومانی در بودجه برنامه بازآفرینی شهری شدیم، اظهار کرد: با تاکید و توجه رهبر معظم انقلاب بر موضوع و مساعدت سران سه قوه در نهایت اجازه دریافت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی داده و ماه گذشته مقدمات دریافت این مبلغ فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه از ماه گذشته دریافت این منابع به صورت روزانه پیگیری می شود، افزود: جلساتی با مسئولان بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برگزار و شماره حساب شرکت نیز داده شد تا این مبلغ واریز شود.

وام خرید مسکن ۲ برابر می‌شود

وی تصریح کرد: طی جلسه ای با کمیسیون اقتصاد مجلس، بانک مسکن و وزیر راه و شهرسازی، توافق شد برای انبوه سازان و سازندگان حرفه ای ۷۰میلیون تومان وام بدون سپرده گذاری با سود ۱۸ درصد علاوه بر وام ۴۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۹ درصد در نظر گرفته شود. در مجموع وام ساخت مسکن برای انبوه سازان به ۱۱۰ میلیون تومان بالغ می شود.

وی با بیان اینکه از هفته آینده فرآیند اعطای وام آغاز می شود، اظهار کرد: به تدریج صدور پروانه ها آغاز و بلافاصله افراد به بانک معرفی می شوند و قراردادها منعقد و از ماه آینده رسما پرداخت این وام ها آغاز می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وامی با مبلغ ۶۰میلیون تومان نیز بعد از ساخت در اختیار خریداران قرار می گیرد، بیان کرد: با همکاری بانک این امکان ایجاد شده است تا اطلاعات افرادی که در صندوق یکم سپرده گذاری کردند در اختیار توسعه گران قرار بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها