خبرهای داغ:
سرپرست مرکز علمی کاربردی بنیاد قزوین:

نقش دانشجویان در آگاه‌سازی جامعه تاثیرگذار است

طی نشستی، سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به پرسش‌های دانشجویان این مرکز پاسخ گفت.
کد خبر: ۹۰۸۷۹۸۷
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، غلامرضا حقایق‌‌پور، سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، در نشست با دانشجویان این مرکز، گفت: در سال 1332 بعد از کودتای ننگینی که اتفاق افتاد، دولت دکتر مصدق سقوط کرد و آمریکا و انگلیس دوباره رابطه خود را با ایران شروع کردند.
وی افزود: با آغاز رابطه آمریکا و انگلیس و سفر معاون رییس‌جمهور به ایران، دانشجویان با اعتراض، نفرت و انزجار خود را اعلام کردند.
حقایق‌‌پور افزود: دانشجویان با اعتراضاتی که انجام دادند، منجر به شهید شدن 3 تن از آنها شد به همین دلیل 16 آذر را به یاد آنها، روز دانشجو نامگذاری کردند و در تقویم جمهوری اسلامی ثبت و ضبط شده است.
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: 16 آذر، یک روز بسیار مهم در تاریخ جمهوری اسلامی است و برنامه‌های مختلفی در سطح جامعه با هدف گرامیداشت یاد شهدای دانشجو برگزار می‌شود.
وی با اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه "جنبش دانشجویی همواره در آگاه ساختن ملت‌ها نقش داشته است"، افزود: امروز هم این قشر طی صحنه‌های مختلف در آگاه‌سازی آحاد جامعه نقش تاثیرگذاری دارد و همواره هوشیار هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در کشورهای مختلف انقلاب‌های متعددی شکل گرفته ولی انقلاب ما مردمی بوده زیرا همه‌ی قشرهای مختلف جامعه در برپایی آن نقش داشتند.
این مسوول افزود: از بین قشرهای مختلف، نقش دانشجویان به نسبت جامعه آماری که دارند در برپایی انقلاب اسلامی تاثیرگذار بود و همچنین از تعداد شهدایی که این قشر در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته، می‌توان فهمید که همواره آنها در صحنه‌های مختلف حضور چشمگیری داشتند.
حقایق‌‌پور با اشاره به مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد قزوین گفت: این مرکز سال 1391 با دو کلاس افتتاح شد و برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای توسعه این مرکز در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به موفقیت‌های مرکز علمی کاربردی بنیاد قزوین افزود: این مرکز توانست بیشترین آمار جذبی دانشجویان را داشته باشد و خدمات مطلوبی به آنها ارایه دهد و به مجموعه برتر در استان تبدیل شود.
وی با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف بنیاد از جمله اهداف ما در راه‌اندازی علمی کاربردی بوده است، گفت: تعداد زیادی از ایثارگران با تحصیل در این مرکز توانمند شده و توانستند در دستگاه‌های مختلف جذب شوند و یا ارتقای شغلی پیدا کنند.
این مسوول افزود: بیش از 90 درصد کارکنان بنیاد با تحصیل در مرکز یاد شده مدارج علمی را به دست آوردند و همین مطلب در خدمات‌دهی آنها به جامعه ایثارگران تاثیرگذار بود.
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ترویج، توسعه و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت که مولفه بسیار مهم و موثر در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است از دیگر اهداف ما در افتتاح مرکز علمی کاربردی بود.
حقایق‌‌پور افزود: تحقق این مهم در دستور کار مسوولان بنیاد بوده و در این راستا برنامه‌ریزی‌های مختلفی را انجام دادند تا آن را عملیاتی کنند.
این مسوول گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کار گسترده‌ای می‌باشد و از توان یک یا دو دستگاه خارج است و بایستی در این راستا همه‌ی مسوولان ورود جدی داشته باشند.
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: امروز ایثار اجتماعی مهمترین نیاز جامعه است تا با اشاعه‌ی آن شاهد رشد سلامت اخلاقی آحاد جامعه و کاهش مشکلات باشیم.
حقایق‌‌پور گفت: اکنون طبق قانون، مراکز علمی کاربردی دستگاه‌های دولتی به دلایلی منحل شده و دیگر حق جذب دانشجو را ندارند و مرکز بنیاد نیز جز آنهاست.
وی افزود: مرکز علمی کاربردی بنیاد قزوین تا ترم دوم 97-98 فعالیت دارد و دانشجویان می‌توانند در مراکز دیگری ادامه تحصیل دهند.
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ما پیگیر امور تحصیلی دانشجویان تا آخرین لحظه هستیم و جای نگرانی نیست برای آنها تدابیری لازم اندیشیده شده است.
حقایق‌‌پور در ادامه گزارشی از فعالیت‌های مرکز علمی کاربردی بنیاد از سال 91 تاکنون ارایه و روند این فعالیت‌ها را مطلوب ارزیابی کرد.
در این نشست، دانشجویان سوالاتی در خصوص تخفیف شهریه ایثارگران، چگونگی ادامه تحصیل بعد از منحل شدن مرکز بنیاد، مسایل فرهنگی و امور تحصیلی پرسیدند که سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین پاسخ‌های لازم را ارایه کرد.
گفتنی است: در این مراسم سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اهدای هدایایی از نفرات برتر مسابقه‌ی کتاب‌خوانی تجلیل کرد.
فرهاد خورانی، رقیه چگینی، کبری بهرامی‌فرد، ام‌لیلا اکبری، مهدی نظری، علیرضا دودانگه، حمید زارع‌دار، سمیه رشوند، محمود سیمیاری، محمد عبدالله‌پور از تجلیل‌شدگان بودند
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها