خبرهای داغ:
رئیس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

صدور کارت ایثارگری برای رزمندگان/ بیش از 80 درصد ایثارگران، بسیجی هستند

رئیس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از سال آینده برای رزمندگانی که سابقه سه ماه جبهه به بالا داشته باشند کارت ایثارگری صادر خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۸۷۹۹۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار ابوالقاسم شریفی رئیس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اجلاسیه شهدای ایثارگران کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار جانبازان قطع نخاع گردنی فرمودند "کشور و جوانان به این تجلیل نیاز دارند و جانبازان ما که نیاز به این تجلیل ندارند و دین خود را ادا کرده‌اند" .

 وی افزود: ما وظیفه داریم آثار، خاطرات و وقایع ۸ سال دفاع مقدس را برای نسل سوم و چهارم بعد از جنگ که دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند بازگو کنیم تا بدانند روزی رزمندگانی بودند و از این خاک دفاع کرده‌اند.

 رئیس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که خراسان جنوبی در طول جنگ نقش محوری داشته است، گفت: از این استان بیش از 26 هزار رزمنده بسیج و سپاه، بیش از 2 هزار شهید، 224 آزاده و نزدیک به ۴ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده است.

 شریفی با بیان این‌که نقش بسیج در طول ۸ سال دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست، تصریح کرد: بسیج با تقدیم ۸۶ هزار شهید و قریب به 200 هزار جانباز و بیش از 70 درصد ایثارگران کشور را تحت پوشش خود قرار داده است. 

  رئیس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن با ایجاد داعش خواست با انقلاب اسلامی مقابله کند و داعش تا فاصله 20 کیلومتری کشور ما آمد و بسیاری از شهرهای عراق و سوریه و دور تا دور ایران اسلامی را گرفتند تا این فرهنگ شیعی و تفکر بسیجی به سایر کشورها سرایت نکند. 

  رئیس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قریب به ۲ هزار نفر در دمشق را ساماندهی کردیم و سلاح دست آن‌ها دادیم تا از کشور خود دفاع کنند.

  وی افزود: در طول سال های ۹۴ تا ۹۶ که هزار نفر برای دفاع از حرم آل الله اعزام شده بودند یک ریال بابت حقوق دریافت نکردند و از این تعداد ۱۰۰ نفر شهید شدند و بعد از شهادت ماهی ۲ میلیون تومان بعد از تمام شدن ماموریت شان به حساب آنها در بنیاد شهید واریز شد.

 رئیس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنی که تا فاصله ۲۰ کیلومتری ما آمده بودند به نحوی به زانو در آمدند که در کمتر از ۲۴ ساعت و با شلیک 600 موشک حماس شکست خوردند و این حاصل تفکر بسیجی است. 

 شریفی با اشاره به این‌که در قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران و جانبازان اشکالاتی وجود دارد و همه امتیازات را منوط به درصد جانبازی می‌دانند، تصریح کرد: به رزمنده‌ای که 70 ماه سابقه جبهه داشته و درس و کار را رها و در دفاع مقدس شرکت کرده بود، ظلم شد؛ اصل جهاد معادل ۵ درصد یا ۱۰ درصد جانبازی نیست؟ اصل جهاد و حضور رزمندگان چه می‌شود؟

 وی با اشاره به این‌که در برنامه ششم نگاه تغییر کرد و مصوبات خوبی تصویب شد، افزود: رزمندگانی که یک سال به بالا سابقه جبهه داشته باشند و فاقد شغل و درآمد باشند به صورت ماهانه 600 هزار تومان مستمری دریافت کنند که برای 98 نفر ایجاد شده است.

 رئیس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر فرد رزمنده‌ای با یک سال سابقه جبهه در دستگاهی مشغول به کار است می‌تواند یک مقطع بالاتر بگیرد و از امتیازات آن برخوردار شود.

 شریفی تصریح کرد: پرداخت وام به ایثارگران از سال آینده که ۳۰ هزار سهمیه در بودجه سال 98 مصوب شده و رزمندگان دریافت خواهند کرد.

 وی به سند راهبردی رزمندگان اشاره کرد و افزود: تصویب شد از سال آینده به رزمندگانی که سابقه سه ماه جبهه به بالا داشته باشند کارت ایثارگری واگذار خواهد شد.

 رئیس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بعضی از ایثارگران در زمان جنگ مجروح شدند اما مدرک و سندی نداشتند که با بررسی‌هایی که انجام شد ۱۰ هزار نفر درصد جانبازی دریافت کردند. 

  وی افزود: حقوق جانبازان بسیجی با فرد پاسدار و کادری فرق می‌کرد و کسی که در دستگاهی مشغول به کار بوده بعد از 30 سال بازنشسته می‌شود و پاداش دریافت می‌کند اما برای جانبازان بسیجی این‌گونه نیست که با ابلاغ ماده 38 برای جانبازان بسیجی قریب به 3۰ هزار حکم صادر شد و به طور میانگین یک میلیون و 200 هزار تومان به حقوق آنها اضافه شد.

 رئیس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حضور 220 آزاده در این استان اشاره کرد و گفت: فرقی بین آزادگان بسیج و سربازان سپاه و ادارات وجود داشت که این مشکل نیز برطرف شد و حقوق 8 هزار نفر از آزادگان در سامانه ساتا برقرار شد. 

 شریفی به دانش نامه شهدا و ایثارگران اشاره کرد و تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری ما باید با زبان روز دنیا شهدا را به جهان بشناسانیم و زبان روز دنیا همین فضای مجازی است.

 وی افزود: از دو سال گذشته به صورت ملی با هماهنگی بنیاد شهید برای ۲۲۰ هزار شهید 15 خرداد سال 1342 تا آخرین شهید مدافع حرم شهریور ماه 1397 یک صفحه در فضای مجازی ایجاد کردیم و در آن اطلاعاتی را از شهید قرار دادیم.

  شریفی تصریح کرد: در این صفحاتی که راه‌اندازی کردیم متوجه شدیم 40 هزار نفر از شهدا نامشان به نام رسول الله است و قریب به 6 هزار و 500 خانواده تک فرزند شهید داریم که فرزند خود را تقدیم اسلام کردند.

 وی افزود:۴۰ هزار خانواده شهید با دو و تعداد بیشتر شهید در کشور داریم و این فضا یک فضای خسته کننده نیست و جوانان را به خود جذب می‌کند.

 رئیس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جوانان در این فضای مجازی هر سوالی داشته باشد پاسخ داده می شود و همچنین می‌توانند اهدای گل به شهدا در شب های جمعه از طریق همین فضای مجازی داشته باشند.

 شریفی تصریح کرد: این سامانه به صورت رسمی در دهه فجر امسال افتتاح و در مرحله بعدی این سامانه برای ایثارگران و جانبازان نیز راه اندازی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار