ثبت ۷۵ وقف جدید در لرستان

مدیرکل اوقاف و امورخیریه لرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 75 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۹۰۸۸۰۱۴
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی ظهر امروز در نشست هم‌فکری و هم‌افزایی دستگاه‌های قرآنی لرستان، وقف را سیره جاریه ائمه‌اطهار عنوان و اظهار کرد: این سنت حسنه یکی از بهترین‌ راه‌های اداره کشور برای رسیدگی به اوضاع نیازمندان و همچنین انجام کارهای فرهنگی و دینی است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته اقدامات خوبی در خصوص فرهنگ وقف انجام گرفته است، ضمن اینکه امروز نیز این مهم با نگرش‌های مختلفی در جامعه انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه لرستان با بیان اینکه پس از  اصلاحات ارضی ضربه مهلکی به موقوفات زده شد، افزود: با این وجود برخی از آن‌ها احیاء و برخی دیگر نیز در حال پیگیری برای احیاء هستند.

طباطبایی ثبت وقف‌های جدید را یکی از رسالت‌های مهم اوقاف برشمرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 75 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: بیشترین موارد وقف مربوط به شهرستان نورآباد بوده، ضمن اینکه سه مورد از وقف‌ها، وقف قرآنی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه لرستان ضمن توصیه مردم به انجام وقف تجمیعی و مشارکتی اظهار داشت: این شیوه از وقف سبب شده که همه مردم با هر سرمایه و درآمدی بتوانند در این کار خیر سهیم شوند.

وی ادامه داد: برای تحقق این موضوع به‌دنبال انعقاد تفاهم‌نامه با سایر دستگاه‌ها هستیم.

طباطبایی با اشاره به سابقه وقف تجمیعی اظهار داشت: اغلب مساجد، حسینیه‌ها، مهدیه و مصلی‌ها وقف تجمیعی شده‌اند، ضمن اینکه امیدواریم در بحث موقوفات منفعتی که درآمدزا نیز بوده بتوانیم فعالیت‌های خوبی را انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات