قاضی پور با هشدار درباره واگذاری صحیح بنگاه‌های زیر مجموعه شستا، پول فروش بنگاه‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی باید خرج سرمایه‌گذاری بیمه‌شدگان شود نه اینکه صرفاً به رد دیون به وزارت بهداشت و درمان اختصاص یابد.
کد خبر: ۹۰۸۸۰۴۹
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، نادر قاضی پور، نائب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تاکید بر ضرورت حفظ  منافع صاحبان اصلی تامین اجتماعی یعنی کارگران و بازنشستگان در جریان فروش بنگاه ها، تاکید کرد: فراکسیون کارگری مجلس معتقد است ابتدا باید بنگاه های زیان ده به فروش برسد و سپس بنگاه هایی که امکان سوددهی آنها وجود دارد؛ نه اینکه تا صحبت از واگذاری می‌شود سراغ بنگاههای سود دهی بروند که حقوق افراد تحت پوشش تامین اجتماعی از آن تامین می‌شود و بنگاه‌های زیان‌ده همچنان برای آنها باقی بماند.

* مخالف فروش بنگاه‌های سودده تامین اجتماعی هستیم
قاضی پور ادامه داد: معتقدیم پول فروش بنگاه‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی باید خرج سرمایه‌گذاری برای آینده بیمه‌شدگان شود نه اینکه صرفاً به رد دیون به وزارت بهداشت و درمان اختصاص یابد و باز هم دست صندوق خالی بماند؛ در این صورت تا ۳ سال دیگر صندوق ورشکسته می‌شود و 30-40 میلیون نفر آواره بی‌تدبیری نمایندگان دولت خواهند شد.

پول فروش بنگاه‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی باید خرج سرمایه‌گذاری برای آینده بیمه‌شدگان شود نه اینکه صرفاً به رد دیون به وزارت بهداشت و درمان اختصاص یابد و باز هم دست صندوق خالی بماند؛ در این صورت تا ۳ سال دیگر صندوق ورشکسته می‌شود و 30-40 میلیون نفر آواره بی‌تدبیری نمایندگان دولت خواهند شد.

وی درباره انتصاب مدیر جدید شستا گفت: هر وزیری حق دارد ازبین همفکران خود مدیران زیرمجموعه اش را انتخاب کند و در این مورد هم آقای لطفی بازنشسته بودند و بهتر است که جایشان به فردی جوان، خوش فکر و پاکدست بر اساس شایسته سالاری داده شود اما در مورد این انتصاب هیچ قضاوتی نداریم تا عملکرد مدیر جدید را ببینیم.

نماینده ارومیه تاکید کرد: هر کس در تامین اجتماعی بتواند افزایش سرمایه دهد، رونق تولید و اشتغال ایجاد کند و سود دهی را بالا ببرد برای ما قابل قبول خواهد بود.

وی با انتقاد از عملکرد مدیرعامل پیشین شستا گفت: جابجایی ایشان مدنظر ما هم بود مشروط به اینکه از افراد پاکدست، فعال، اقتصاددان و وفادار جایگزین او شود تا بتواند منافع کارگران را مدنظر قرار دهد.

قاضی پور بار دیگر خطاب به شریعتمداری، وزیر کار تأکید کرد: ما مخالف فروش بنگاه‌های سودده تامین اجتماعی هستیم؛ باید پول خصوصی‌سازی به سرمایه‌گذاری هدفمند اختصاص یابد. 

انتشار اسامی هیئت مدیره شستا یکی از هفت خوان بود، شش خوان دیگر باقی است

نائب رئیس فراکسیون کارگری مجلس درباره اقدام وزیر کار در انتشار فهرست اعضای هیئت مدیره شرکتهای تابعه وزارت کار گفت: آقای شریعتمداری صرفا لیستی از اعضای هیئت مدیره را منتشر کرد که این یک خوان از هفت خوان دیگر است و شش خوان دیگر وجود دارد؛
اینکه این افراد چطور منصوب شده اند، حقوق و مزایایشان چطور بوده  و چه عملکردی داشته‌اند روشن نیست. 

قاضی پور همچنین در بخشی از این مصاحبه درباره عدم شفافیت در تراز مالی بیمه سلامت نیز یادآور شد: آقای ربیعی دو کار اشتباه در زمان وزارتش انجام داد اول اینکه اجازه داد بیمه سلامت از بدنه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جدا شود و دوم اینکه درآمد درمان تامین اجتماعی به  خارج از این سازمان اختصاص یابد؛ این دو اشتباه خسارات فراورانی را به تامین اجتماعی تحمیل کرد.

 آقای شریعتمداری صرفا لیستی از اعضای هیئت مدیره را منتشر کرد که این یک خوان از هفت خوان دیگر است و شش خوان دیگر وجود دارد؛ اینکه این افراد چطور منصوب شده اند، حقوق و مزایایشان چطور بوده  و چه عملکردی داشته‌اند روشن نیست. 

 

وی ادامه داد: اجرای طرح بیمه سلامت توسط وزارت بهداشت و درمان هزاران هزار میلیارد بار مالی به تامین اجتماعی وارد و مشکلات خاصی را  ایجاد کرد.
این نماینده مجلس اظهار امیدواری کرد که دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، مرکز پژوهش های مجلس گزارش جامع و مستند بر عملکرد بیمه سلامت خدمت رهبر معظم انقلاب، سران سه قوه و نمایندگان مجلس ارائه دهند.

ارسال نظرات