زنبوردار نمونه بیان داشت: اگر بازار فروش محصولات به طور مستقیم برای تولیدکننده فراهم نشود پای دلال به بازار باز خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۸۸۰۵۸
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
حسین فرهادی راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار داشت: کار زنبوری داری را از زمان کودکی و از سال ۷۲ به همراه پدر شروع کردم. در ابتدای کار تعداد زنبور‌های ما اندک بود، ولی با گذشت زمان و پس از کسب مهارت در این حرفه از سال ۸۵ شغل کندوداری را انتخاب کردم و هم اکنون قریب به ۱۰۰۰ کندو دارم.

وی بیان داشت: با توجه به خشکسالی در مناطق مه ولات به مشهد آمدم و عضو تعاونی کندوداران مشهد شدم و امسال به دلیل پرورش تعداد کثیری زنبور‌  و تولید عسل با کیفیت به عنوان زنبوردار نمونه انتخاب شدم.

این کندودار نمونه افزود: برای تغذیه زنبور‌ها در تابستان سمت کوه‌های هزار مسجد می‌رویم و در بهار سمت کوه‌های بینالود.

وی خاطرنشان کرد: مشکل ما در بحث زنبورداری تولید عسل‌های زنبور ندیده است و این تولید کنندگان چنین عسل هایی با قیمت پایین به فروش می‌رسانند که جنبه دارویی ندارد در صورتیکه عسل مرغوب علاوه بر اینکه یک غذای کاملی است به عنوان درمان دردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. عسلی که زیر قیمت 50 هزارتومان  باشدنمی تواند عسل مرغوبی باشد چرا که زنبوردار برای تولید عسل مرغوب هزینه های زیادی را باید متقبل شود.
 
فرهادی راد در خصوص میزان تولید عسل خود در سال بیان داشت: میزان تولید عسل بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و چنانچه شرایط اب و هوایی مساعد باشد  ۷ تن عسل از 1000 کندو سالانه تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: دغدغه تولیدکننده نباید فروش باشد و بهترین کمک مسئولین برای یک تولید کننده ایجاد بازار فروش برای عرضه تولیدات است تا بتواند بدون دخالت دلال محصولات خود را به فروش برساند.
 
این زنبوردار نمونه ادامه داد: دلالان با نازل ترین قیمت عسل را از تولید کننده خریداری و با قیمتی بالا در بازار عرضه می‌کنند لذا تا زمانی پای دلالان به بازار فروش باز باشد هم تولید کننده و هم مصرف کننده ضرر خواهد کرد.

وی ضمن تشکر از بسیج سازندگی جهت برپایی نمایشگاه‌هایی برای عرضه مستقیم محصولات و معرفی تولیدات تولیدکنندگان گفت: دولت باید خود خریدار مستقیم محصولات کشاورزی باشد تا محصولاتی چون عسل با قیمتی مصوب به فروش برسد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها