معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت:زائران اولی نایب زیاره واقفان خیر اندیش نیز باشند.
کد خبر: ۹۰۸۸۰۶۵
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادل در افتتاحیه ششمین سال برگزاری مراسم «زائران اولی بارگاه ملکوتی علی بن الموسی الرضا (ع)» که در مجتمع امامت مشهد مقدس برگزار شد با اشاره به اینکه تمام زائرانی که توفیق زیارت امام رضا (ع) برای آن‌ها میسر شده است از اجر و منزلت بالایی برخوردار هستند اظهار کرد: این توفیق بسیار بالایی است که نصیب شما زائران عزیز شده است، اما باید به این نکته توجه داشت که خیرین زیادی از گذشته‌های دور تا به امروز تلاش کرده‌اند؛ خیلی‌ها زحمت کشیدند تا امروز ما در چنین شرایط باشیم. قطعا وقف‌های زیادی از گذشته تا به امروز صورت گرفته است تا ما بتوانیم امروز به راحتی به زیارت بیاییم و منابع مالی آن‌ها در زیارت ما تاثیرگذار است و باید نائب الزیاره آن‌ها نیز باشیم. از طرفی دیگر شهدا را نباید فراموش کرد با حضور شهدا امروز ما به راحتی می‌توانیم به زیارت بیاییم پس نائب الزیاره شهدا هم باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف یادآور شد: در روایات آمده است: «کسی که به زیارت امام رضا (ع) می‌رود به مثابه زیارت پیامبر اکرم (ص) است». پیامبر ده‌ها سال قبل از اینکه امام رضا (ع) به دنیا بیاید می‌فرمایند زمانی می‌رسد که پاره تن من در شهر خراسان دفن خواهد شد و هیچ غم دیده‌ای نیست که به زیارت این آقا برود و خداوند دلش را شاد نکند و هیچ گناه کاری نیست که به زیارت او برود و خدا گناهان او را نبخشد، هرآن کس که به زیارت امام رضا (ع) برود حاجت او روا خواهد شد.

در ادامه این مراسم، جنتی، مسئول طرح حرم زائران رضوی با اعلام برنامه‌های فرهنگی برای زائران شرکت‌کننده در این مراسم گفت: برای ششمین سال متوالی است که این طرح از محل موقوفات امام رضا (ع) برگزار می‌شود و امسال ۷۰۰ نفر از زائران از استان‌های تهران، همدان، کرمان، مرکزی و مازندران به مشهد مقدس و زیارت حرم امام رضا (ع) مشرف شدند. از جمله برنامه‌هایی که برای این زائران در نظر گرفته‌ایم شرکت در مسابقه «بهشت مهربانی» ویژه طرح زائران حرم رضوی است که در جهت اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش برگزار می‌شود. همچنین دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی را برای زائران در نظر گرفته‌ایم و صبح فردا یک‌شنبه (۱۸ آذرماه) زائران به صورت دسته‌جمعی به حرم رضوی می‌روند و در آنجا مراسم‌های سخنرانی برای آن‌ها برگزار خواهد شد.

جنتی خاطرنشان کرد: زائران اولی می‌توانند در قالب دل‌نوشته هرآنچه را از احساسات زیارت اول خود را دارند در قالب مکتوب به ما ارائه کنند تا در قرعه‌کشی ما شرکت داده شوند.

در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عادل، حجت‌الاسلام موسوی متقی و جنتی از خانواده شهدای مدافع حرم و شهدای تیپ فاطمیون از جمله شهید علی اصغر محمودی، شهید سلطانی و شهید عظیمی تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها