حجت الاسلام حسینی گفت: هر چقدر در ارتقای شاخص‌های فرهنگی و تقویت بنیه اعتقادی مردم تلاس شود موجب تقویت سبک زندگی اسلامی و خنثی سازی توطئه های دشمنان خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۸۸۰۷۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهرستان ساوه 17 بهمن ماه سالجاری میزبان اجلاسیه شهدای کارگری به عنوان مقدمه برگزاری کنگره 6200 شهید استان مرکزی است.

امام جمعه ساوه در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاسیه شهدای کارگری و اعطای حکم به مسئول کمیته های 9 گانه بر اهمیت ترویج فرهنگ شهادت طلبی در جامعه تاکید کرد و افزود: برگزاری یادواره شهدا موجب تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و راهکاری برای کاهش آسیب های اجتماعی است.

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی احیای ارزش‌های اسلامی را از دیگر برکات برگزاری یادواره های شهدا دانست که موجب ماندگاری اسلام و تثبیت ارکان انقلاب اسلامی خواهد شد.

وی بیان کرد: هر چقدر در ارتقای شاخص‌های فرهنگی و تقویت بنیه اعتقادی مردم تلاس شود موجب تقویت سبک زندگی اسلامی و خنثی سازی توطئه های دشمنان خواهد شد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: یکی از ادله حقانیت نظام اسلامی مشارکت آحاد مردم در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی و مردمی بودن انقلاب است.

وی در ادامه بر مشارکت جدی واحد‌های صنعتی و تولیدی در برگزاری یادواره شهدای کارگری شهرستان تاکید کرد.

فرماندار ساوه نیز با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: در شهرستان‌ها هم برخی کمیته‌ها تشکیل می‌شود و چون شهرستان ساوه قطب کارگری استان به شمار می‌رود کمیته کارگری در شهرستان ساوه تشکیل تا زمینه ساز برگزاری اجلاسیه کارگری شود.

محمد بهاروند با اشاره به نقش و جایگاه شهدای کارگری در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: بسیاری از واحد‌های صنعتی و تولیدی در دوران دفاع مقدس مورد حمله هوایی رژیم بعث عراق قرار گرفت اما با تلاش کارگران در کمترین زمان ممکن به چرخه تولید باز می‌گشت.

وی تاکید کرد: همه امکانات شهرستانی برای برگزاری این کنگره باید بسیج شوند و باید برنامه با شکوهی در شأن شهدا برگزار شود.

بهاروند بر استفاده از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی برای هر چه بهتر برگزار شدن اجلاسیه و هماهنگی ادارات با ستاد یادواره شهدا تاکید کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: در ابتدا 9 اجلاسیه به عنوان مقدمه کنگره نقش امام راحل و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی شامل اجلاسیه شهدای روحانی در شهرستان محلات، اجلاسیه شهدای کارگری در ساوه، اجلاسیه حضرت امام (ره) در خمین و ... برگزار می شود.

سرهنگ دوم پاسدار علی رسولی با اشاره به اینکه از ۲۶۵ شهید کارگری استان ۵۸ شهید متعلق به ساوه است، عنوان کرد: اجلاسیه شهدای کارگری به دلیل آمار بالای شهدای کارگری ساوه و جمعیت کارگری در این شهرستان برگزار می شود.

وی تشکیل کمیته ها پس از راه‌اندازی دبیرخانه را نخستین گام در اجرایی شدن روند برگزاری اجلاسیه دانست و افزود: در این اجلاسیه کمیته پشتیبانی و امور مالی با مدیریت شهر صنعتی کاوه، کمیته فرهنگی و هنری با مدیریت شهرداری ساوه، کمیته اجرایی اجلاسیه با مدیریت سپاه ناحیه ساوه، کمیته تربیت بدنی با اداره ورزش و جوانان به منظور برگزاری مسابقات ورزشی با رویکرد جامعه کارگری، کمیته رسانه و اطلاع رسانی با کانون بسیج رسانه، کمیته امور بانوان با کمیسیون امور بانوان فرمانداری وکمیته آمار و اطلاعات با بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد شده است.

سرهنگ دوم پاسدار  رسولی افزود: یکی از برنامه‌های مقدماتی اجلاسیه سرکشی از تمامی خانواده‌های شهدای کارگری است و باید به نحو مطلوبی تجلیل شوند.

وی در ادامه خواستار برگزاری جلسه تخصصی با کمیته‌ها، صرفه‌جویی و مدیریت هزینه‌ها، فضاسازی شهرستان به ویژه شهر صنعتی کاوه به عنوان مکان برگزاری اجلاسیه و تامین زیرساخت با بهره‌گیری از ظرفیت‌ شهرستان و اتکا به توانمندی درونی شد.

وی در ادامه گفت: 17 بهمن ماه تاریخ برگزاری اجلاسیه شهدای کارگری به میزبانی ساوه است و کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) و 6200 شهید استان مرکزی در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

در پایان این جلسه احکام روسای کمیته های 9 گانه اجلاسیه شهدای کارگری ساوه به آنان اهدا شد.

 

ارسال نظرات