خبرهای داغ:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه:

صیاد غیرمجاز ماهی در مراغه دستگیر شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: صیاد متخلف هنگام فروش 700 قطعه ماهی صید غیرمجاز در شهر توسط ماموران این اداره دستگیر و پرونده برای سیر مراحل قانونی به قوه قضایی ارجاع داده شد.
کد خبر: ۹۰۸۸۰۸۱
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

غلامرضا زارع در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اظهار داشت: این تعداد ماهی که از سد هشترود صید شده بود و در یکی از میادین مراغه به صورت غیرمتعارف به فروش می رسید با گزارش مردمی توسط ماموران حفاظت محیط زیست جمع آوری شد.
وی افزود: جریمه زیست محیطی صید غیرمجاز هفت میلیون تومان است که باید به خزانه دولت واریز شود.
زارع ادامه داد: متهم از یکی از روستاهای اطراف سد هشترود است که با صیادان غیرمجاز همکاری داشته و این مقدار ماهی صید شده را برای فروش به مراغه انتقال داده بود.
وی گفت: با متخلفان زیست محیطی طبق قانون و از طریق مراجع قضایی و با تشکیل پرونده برخورد خواهد شد.
زارع به مصرفی بودن آب سدعلویان مراغه نیز اشاره کرد و افزود: گرفتار شدن ماهیان در تورهای ماهیگیری در این سد، موجب آلودگی آب می شود لذا انتظار داریم شهروندان در صورت مشاهده هرگونه ماهیگیری، حفاظت محیط زیست شهرستان را در جریان بگذارند.
وی اضافه کرد: متاسفانه صیادان شهرهای همجوار ماهی های گونه غیربومی و مهاجم را به مخزن سد رهاسازی کرده اند که این امر موجب غلبه ماهی گونه مهاجم بر گونه های بومی شده که خطری جدی برای گونه های بومی منطقه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها