عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران :

ضرورت بازطراحی چرخه آب و طراحی باغ ایرانی اسلامی در مجموعه فرهنگی برج طغرل

خبرگزاری بسیج: شهربانو امانی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در جریان بازدید از روند اجرای پروژه برج طغرل گفت: تاکنون دیدگاه ساختمانی در این پروژه حاکم بوده است و طراحی ها بر این اساس صورت گرفته پیشنهاد شد تا به لحاظ منظر و زیبایی باغ ایرانی اسلامی برای این مجموعه با در نظر گرفتن پوشش گیاهی شهر ری مورد مطالعه و طراحی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۰۸۸۰۸۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: شهر ری یکی از شهرستان های غیر برخوردار در استان تهران است و این در حالی است که پیشینه تاریخی و پتانسیل های موجود در آن می تواند به عنوان ظرفیت مورد توجه مسئولین شهری و ملی قرار گیرد.

امانی به وضعیت کنونی این پروژه اشاره کرد و گفت: هم اکنون این پروژه پیشرفت خوبی دارد اما این پیشرفت در بخش سخت افزاری است و این در حالی است که بخش عمده ای از کار باید در بخش نرم افزاری صورت گیرد.

وی همچنین اظهار داشت: بنابر این باید توجه ویژه ای به سرمایه گذاری در بخشهای باقی مانده و بهره برداری از مجموعه صورت گیرد. امسال حدود ۱۰ میلیارد بودجه برای این پروژه در نظر گرفته شده است و با توجه به تخصیص داده شده هم اکنون کارگاه فعال شده است اما هنوز بخش زیادی از بودجه در نظر گرفته شده تخصیص داده نشده  است که باید کمیسیون های تخصصی در این خصوص کمک کنند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه به ارائه دو پیشنهاد اشاره کرد و گفت: از آنجا که مطالعات این پروژه از دهه ۷۰ آغاز شده بود و در آن زمان دانش بازچرخانی آب نسبت به امروز محدود بود پیشنهاد شد تا این موضوع مورد بازطراحی قرار گرفته و همچنین با توجه به اینکه تاکنون دیدگاه ساختمانی در این پروژه حاکم بوده است و طراحی ها بر این اساس صورت گرفته پیشنهاد  شد تا به لحاظ منظر و زیبایی باغ ایرانی اسلامی برای این مجموعه با در نظر گرفتن پوشش گیاهی شهر ری مورد مطالعه و طراحی قرار گیرد.

 

ارسال نظرات