رییس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: در استان مرکزی ۱۲ اتاق اصناف، ۱۷۳ اتحادیه و ۵۷ هزار واحد صنفی سازمان یافته و حدود ۲۰ هزار واحد صنفی سازمان نیافته وجود دارد که به دنبال آنها ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است .
کد خبر: ۹۰۸۸۱۲۳
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ جمشید زند رئیس اتاق اصناف استان مرکزی در نشست روسای اتحادیه‌های اصناف با استاندار مرکزی گفت: مشکلات صنوف در حوزه آماده سازی و واگذاری واقعی شهرک خودور اراک جهت ساماندهی صنوف مرتبط و رضایتمندی آنها که با مشکلات فراوان نسبت به خرید واحدها اقدام نموده اند و سالهاست که شهرک به تأخیر به بهره برداری و باعث هدر رفتن سرمایه کسبه و نارضایتی آنان گردیده است که تقاضای ما راه اندازی هرچه سریعتر شهرک خودروست و اجرای مصوبات و صورت جلسات و تعهدات شهرداری اراک و شرکت آرمان ساز را می‌طلبد .

وی افزود: با قول مساعد اعضای محترم شورای شهر در کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری برای عوارض کسب، 50 درصد تخفیف محسوب شده که امیدواریم در صحن هم به تصویب برسد و کسبه از این تخفیف بهره‌مند و بعد از تخفیف عوارض خود را برای آبادانی شهر در اسرع وقت بپردازند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی تصریح کرد: در استان مرکزی ۱۲ اتاق اصناف، ۱۷۳ اتحادیه و ۵۷ هزار واحد صنفی سازمان یافته و حدود ۲۰ هزار واحد صنفی سازمان نیافته وجود دارد که به دنبال آنها ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است .

وی بیان داشت: امنیت اصناف، امنیت کشور است و بخش عمده ای از مشکلات مربوط به حوزه شهری هستند که سبب بروز مشکلاتی برای مردم می‌شوند و به دنبال آن مشکلاتی هم برای اصناف به وجود می‌آید .

زند افزود: کسب و کارهای غیررسمی مانند دستفروشان و کیوسک‌ها در سطح شهر و معابر و خیابان‌ها کسب و کار رسمی و قانونمند را در شهر به حاشیه برده است و چهره شهر مخدوش کرده است،که باید برای حل این معضل برخورد مناسب با دست فروشان و وانت بارها در سطح شهر و عدم واگذاری و تمدید قرارداد کیوسک‌ها و همچنین ساماندهی بازار روزها در شهرستان‌ها توسط مسئولان مربوطه که باعث سرریز شدن دستفروشان در شهر اراک شده انجام شود.

وی با اشاره به تعیین تکلیف واگذاری اراضی اختصاص یافته به طرح انتقال مشاغل آلاینده توسط شهرداری گفت: اتاق اصناف و اتحادیه های تحت پوشش، آمادگی تملک اراضی و ساخت شهرک های مربوط را مطابق با ضوابط شهرداری را دارد.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: قیمت میوه در شهر اراک ۳۰ درصد نسبت به سایر شهرهای اطراف گران‌تر است که یکی از دلایل آن میدان میوه و تره بار است چراکه میدان تره بار اراک جزو میدان‌های دسته دوم است که باید تدابیر لازم در جهت معرفی اراک به عنوان مرکز پخش میوه در مرکز کشور ارائه کنیم.

ارسال نظرات