محمدعلی شاه حسینی توجه به شیوه‌های تبلیغ و ترویج معارف دینی به ویژه فرهنگ نماز را امری مهم دانست.
کد خبر: ۹۰۸۸۱۴۲
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان اشکذر با حضور امام جمعه، فرماندار، کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان و سایر اعضا در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد.
 فرماندار اشکذر در این نشست با بیان اینکه باید نسبت به تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز اهتمام جدی صورت گیرد گفت:  برگزاری اجلاس استانی نماز این فرصت را فراهم کرد تا ضمن استفاده از تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، جایگاه و منزلت نماز آن گونه که در خور شان است مورد توجه قرار گیرد.
 محمدعلی شاه حسینی توجه به شیوه‌های تبلیغ و ترویج معارف دینی به ویژه فرهنگ نماز را امری مهم دانست و تصریح کرد: استفاده از ابزار‌های متنوع  و روش‌های جذاب در انتقال معارف دینی و بالاخص فرهنگ نماز و همچنین بیان حکیمانه و هنرمندانه می‌تواند در ترغیب، تشویق و جذب کردن مخاطبان به ویژه نسل جوان در این زمینه موثر باشد.  
 وی به وضعیت اقامه نماز در بخش‌های مختلف شهرستان اشاره  و اظهار داشت: خوشبختانه در مساجد، مراکز آموزشی و فرهنگی نماز جماعت به صورت مرتب اقامه می‌شود و دستگاه‌های اجرایی شهرستان هم نماز ظهر و عصر را به صورت جماعت اقامه می‌کنند.
 فرماندار اشکذر به اقدامات انجام شده در خصوص اقامه این فریضه مهم در مدارس اشاره و افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صرت گرفته در استان و با همکاری مدیریت آموزش و پرورش اغلب نماز خانه مدارس در مناطق مختلف شهرستان فرش شده و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در بیشتر مدارس دارای روحانی جهت اقامه نماز اول وقت هستند.
 کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان از اضافه شدن شاخص اقامه نماز کارکنان، در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.
 حجت الاسلام رادمهر اظهار داشت: بر این اساس دستگاه‌های اجرایی بر حسب فعالیت‌هایی  فرهنگی که در طول سال  در راستای اقامه نماز انجام می‌دهند امتیازدهی خواهند شد و در پایان از دستگاه‌های برتر در این زمینه تجلیل خواهد شد.
 ترویج فعالیت‌های فرهنگی ادارات شهرستان در راستای اقامه نماز، حضور در کارگاه‌های آموزشی جهت توانمند سازی مربیان و مدیران با همکاری ستاد اقامه نماز شهرستان و اقامه نماز جماعت در واحد‌های صنعتی و شرکت‌ها با همکاری اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان از مصوبات این نشست بود.
 
 
 
 
ارسال نظرات