سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مشکلات کنونی در اثر سوءمدیریت به وجود آمده است.
کد خبر: ۹۰۸۸۱۶۵
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، در مدت اخیر کسی نیست که خیال پردازی‌های کودکانه«جان بولتون» در گردهمایی سالانه منافقین مبنی بر «انقلاب اسلامی ایران نباید به چهل سالگی برسد و باید در همین دو سال نظام ایران را سرنگون کرد» را نشنیده و در این ارتباط موضعی نگرفته باشد.

بنابراین با توجه به اینکه در آستانه دهه فجر قرار گرفته‌ایم همه نهادهای انقلابی و ارزشی و پاسدار انقلاب اسلامی در تلاش هستند تا اینکه جشن پیروزی انقلاب اسلامی با شکوه هر چه تمام‌تر در جای جای کشورمان برگزار شود.

در این راستا با«رمضان شریف» سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصاحبه‌ای انجام شده است که در ادامه می‌آید.

دهه فجر امسال چه پیام‌هایی برای جهانیان دارد؟

شریف: هفته بسیج، هفته وحدت و دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران حامل پیام‌های روشنی برای کشورهای دوست و دشمن است، به طوری که در برخی مناسبت‌ها، اجتماعی زیبا از مردم متدین، ولایتمدار و انقلابی خلق می‌شود که به منزله یک تابلوی دلنشین از نظام اسلامی است.

امید است پیرو این مناسبت‌ها، دشمن این پیام همبستگی، ایستادگی و پایمردی ملت را دریافت کرده و مواضع خصمانه و ددمنشانه خود را نسبت به کشورمان تغییر دهد از سوی دیگر امید است که این قبیل ایام موجبات نشاط، امیدواری و مقاومت کشورهای تحت ظلم و رنج کشیده را فراهم آورد.

چه ارزیابی از فشارهای اقتصادی اخیر و تاثیر آن بر مردم دارید؟

شریف: فشارهای اقتصادی و مشکلات معیشتی موجود در جامعه به هیچ عنوان قابل انکار نیست به طوری که بسیاری از این مشکلات ارتباطی با تحریم ندارد و در اثر بی‌تدبیری و سوءمدیریت مسوولان به بار آمده، اما مردم ایران با روحیه جهادی که دارند برای از پیش رو برداشتن مسائل و دغدغه‌ها تلاش کردند.

هم اکنون در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم اما مردم با همان روحیه سابق بر مواضع انقلابی خود ایستاده‌اند، پس دشمن هم باید از توطئه‌چینی علیه ایران اسلامی عقب‌نشینی کرده و متوجه باشد که یارای ایستادن و مقابله با ملت بزرگ با این عقبه ریشه‌دار را ندارد.

منشاء دسیسه‌چینی دشمنان انقلاب و علت شکست توطئه‌ها را چه می‌دانید؟

شریف: منشاء بسیاری از اقدامات خصمانه دشمنان اعم از تحریم اقتصادی و علمی، اطلاعات نادرستی است که توسط گروهک‌‌های معاند ضدانقلاب در اختیار تصمیم‌گیرندگان و تصمیم‌سازان استکبار گذاشته می‌شود، به همین دلیل از واقعیت‌های ایران در برهه کنونی غافل می‌مانند و براساس گزارش‌های بی‌اساس مقابل ایران موضع‌گیری می‌کنند.

با توجه به دوقطبی شدن جهان، آینده ایران و جهان را چگونه تحلیل می‌کنید؟

شریف: امروز عرصه نبرد از میدان‌های سخت و رویارویی سلاح‌های جنگی به اراده‌ها و افکار کشیده شده، بنابراین پیروزی از آن ملت و کشوری است که بتواند برای اقناع افکار عمومی تلاش کند و به واسطه کار فکری قوی دنیا را با خود همراه کند که لازمه این کار استفاده از ظرفیت رسانه است.

همان طور که مطرح شد، عرصه جنگ به اتاق فکرها و به میز سیاستمداران کشیده شده که ابزار دست آنها هم رسانه‌های جمعی، مکتوبات و فضای مجازی است بنابراین فعالیت رسانه‌ای یکی از عرصه‌های قدرتمند و تاثیرگذار به شمار می‌رود که برای انتقال ارزش‌ها، آرمان‌ها و اندیشه‌هایمان باید از آن استفاده کنیم.

خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف، کارهای ارزشمند و اقدامات سازنده‌ای که در خور شان نظام اسلامی باشد توسط جوانان این مرز و بوم انجام گرفته است پس باید برای بازتاب آنها در کشور و جهان اهتمام ورزید که این مهم تنها از عهده رسانه‌های دلسوز و ارزشی برمی‌آید.

یکی از مهم‌ترین توطئه‌های دشمنان انقلاب را علیه ایران در 40 سال اخیر چه می‌دانید و به نقش آذربایجان‌غربی در خنثی شدن این نیرنگ‌ها اشاره فرمایید.

شریف: دشمنان این مرز و بوم همواره تلاش مذبوحانه‌ای داشتند تا از تنوع قومی و گویش‌های کشور سوء استفاده کرده و در بین ملت تفرقه ایجاد کنند اما آذربایجان‌غربی با وجود تنوع قومی و مذهبی در آن، از همه این گسل‌هایی که دشمن به وجود آورده با سربلندی عبور کرده و حتی دست در دست یکدیگر امنیت منطقه را تضمین کرده‌اند.

در 40 سال اخیر به ویژه در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم آذربایجان غربی مقابل گروهک‌های تروریستی ایستادند و امنیت مرز و منطقه را که امنیت کشور هم در گروی آن است با جان فشانی و اهدای شهدایی تامین کردند.

گفت‌وگو از سونیا بدیع

انتهای پیام

ارسال نظرات