مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از تخلیه و بارگیری بالغ بر ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتن انواع کالا و صادرات ۲۲میلیون تن کالای غیرنفتی از بندرشهید رجایی طی هشت ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۸۱۹۱
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، اله مراد عفیفی پور اظهار داشت: از آغاز امسال تا ابتدای آذرماه جاری، ۴۹ میلیون و ۵۶۱  هزار و ۱۱۱ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این میزان، ۳۲ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۸۷۲ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۶ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۲۳۹ تن نیز به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: در دوره زمانی هشت ماهه سال جاری، حجم صادرات غیرنفتی به رقم ۲۲ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۱۵۱ تن رسید و همچنین سه میلیون و  ۱۹۴ هزار تن از این کالاها نیز، ترانزیت شد.

به گفته عفیفی پور، چهار میلیون و ۱۷۴ هزار و ۴۲۷ تن از اینگونه کالاها نیز وارد بزرگترین بندر تجاری کشور شد.

وی اضافه کرد: در این دوره زمانی، یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۴۹۳ تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ و ۲۴ هزار و ۱۶۴ تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آمار عملیات نفتی هشت ماه اخیر انجام شده در بندر خلیج فارس به عنوان زون نفتی این منطقه ویژه بندری، تصریح کرد: صادرات اینگونه کالاها به ۵ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۸۶ تن رسید و ۲۸ هزار و ۷۶۵ تن نیز ترانزیت شد.

عفیفی پور از کابوتاژ ۱۰ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۴۲۸ تن فرآورده نفتی در این دوره زمانی خبر داد و اظهار داشت: ۹۳۳ هزار و ۶۶۰ تن فرآورده نفتی نیز وارد این بندر شد که در همسنجی با سال گذشته، کاهش ۵۳ درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت: از آغاز امسال تا ابتدای آذرماه جاری، دو هزار و ۵۱۷ فروند شناور در اسکله های چهل گانه بندر شهید رجایی پهلو گرفت که از این تعداد، دو هزار و ۱۲۷ فروند مربوط به کشتی های با ظرفیت بالای هزار تن بوده است.

کد خبر 4479852
ارسال نظرات