خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت :درعملیات غرورآفرین مطلع الفجر جوانان با شهامت با تکیه بر نیروی خداوند به میدان آمدند و دشمن را مجبور به تغییر معادلات و محاسبات جنگی نمودند.
کد خبر: ۹۰۸۸۲۰۰
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار محمدرضا نقدی  در آیین گرامی داشت سالروز عملیات مطلع الفجر با استقبال  سه هزار نفری بسیجیان ، خانواده های شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و جمعی از رزمندگان افزود: این عملیات در این منطقه یک عملیات راهبردی بود که همه معادلات جنگ را برهم زد.
 
 
وی اظهار داشت: در عملیات غرورآفرین مطلع الفجر جوانان با شهامت برخلاف محاسبات مادی، با تکیه بر نیروی خداوند به میدان آمدند و با پیروزی درخشانی که بدست آوردند دشمن را مجبور به تغییر معادلات و محاسبات جنگی نمودند، به گونه ای که این عملیات باعث شد، فرصت برای پیروزی های پی درپی و زنجیره ای در جنوب و سایر مناطق جنگی مهیا شود.
 
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: امروز اگر می خواهیم بر مشکلات غلبه کنیم باید از تجربه دیروز دفاع مقدس به خوبی استفاده کنیم.
 
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر امروز دچار تهاجم و تحریم دشمن هستیم راه مقابله با آن استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس است.
 
 
وی اظهار داشت: جنگ اقتصادی از ابتدای انقلاب تاکنون پیش روی ما بوده است و به طور یقین دشمن شکست می خورد زیرا که ملت ما در جنگ با دست خالی به مقابله با تهاجم همه قدرت های دنیا و سازمان های تروریستی رفت و توانست سربلند و پیروز از آن خارج شود.
 
 
سردار نقدی ادامه داد: امروز توفیقات ما به گونه ای است که حتی در شرایط تحریم در زمینه صادرات صنعتی و غیرصنعتی به بسیاری از کشورها کمک می کنیم و در بخش های مختلف جوانان ما با تکیه بر ایمان و خودباوری تونسته اند افتخارآفرینی کنند.
 
سالروز عملیات مطلع الفجر با حضور سه هزار نفری بسیجیان ، خانواده های شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و جمعی از رزمندگان در این عملیات از استان های مازندران و البرز امروز در محل یادمان شهدای مطلع الفجر با صعود سراسری به محل این یادمان برگزارشد.
 
 
عملیات مطلع‌الفجر از بزرگترین عملیات های دوران دفاع مقدس است که در غرب کشور در 20 آذر سال 1360 با رمز مبارک یا مهدی (عج) با هدف آزادسازی 30 کیلومتر از اراضی اشغال شده کشورمان در دشت گیلان انجام شد.
 
 
در این عملیات بیش از 30 روستا و بخش های زیادی از شهرستان گیلانغرب از دست دشمن آزاد شد.
 
 
انهدام 2 فروند هواپیما، یک فروند بالگرد، تعدادی ادوات سنگین و نیمه سنگین از تجهیزات دشمن و کشته و زخمی شدن بیش از 2 هزار مزدور بعثی از جمله موفقیت های این عملیات بود، همچنین 14 گردان نیروی مخصوص از ارتش عراق و اسارت 200 نفر از نیروهای بعثی از دیگر دستاوردهای این عملیات بزرگ بود.

 

شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد که در دوران هشت سال دفاع مقدس 750 شهید، 2 هزار و 200 جانباز و 141 آزاده سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظرات