مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: با جدیت تمام، پیگیر وضعیت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در این شهرستان هستیم و از تمام ظرفیت‌ها در این مسیر استفاده می‌کنیم.
کد خبر: ۹۰۸۸۲۱۵
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
 
 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، بهرام پوراشرف صبح امروز در حاشیه بازدید از مدارس روستای پی‌پشت در گفت وگو با خبرنگار فارس در قشم اظهار داشت: آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دانش‌آموزان روستایی خود را مسوُول می‌داند.

وی ادامه داد: براساس رسالت و اهداف تعیین شده در آموزش و پرورش تمام تلاش و سعیمان بر این است که حتی یک دانش آموز نیز از تحصیل بازنماند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با اشاره به این‌که مدیران در مدارس و  به ویژه در روستاها موظف شدند تا نسبت به شناسایی و جذب بی‌سوادان اقدام کنند گفت: طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی باید برای همه مردم به طور کاملا فراگیر و رایگان اجرا شود.

پوراشرف با بیان این‌که سال گذشته 165 دانش آموز بازمانده از تحصیل در شهرستان قشم جذب سوادآموزی شدند، ابرازداشت: مهاجرت خانواده‌ها در داخل و حتی به خارج از کشور مهم‌ترین علت فقدان پوشش کامل کودکان بازمانده از تحصیل از سوی آموزش و پرورش قشم است.

مدیر آموزش و پرورش قشم بیان‌کرد: برای ریشه‌کنی بیسوادی نیازمند تعامل بین‌بخشی دستگاه‌ها هستیم تا با خرد جمعی و مشارکت همه دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد، دادگستری و نیروی انتظامی بتوانیم به اهداف تعیین شده در این موضوع دست یابیم.

وی، بیشترین علت بازماندن کودکان از تحصیل را تنگناهای مالی خانواده‌ها، کودکان کار، کودکان بی‌سرپرست، کودکان طلاق، کودکان بد سرپرست، مسائل فرهنگی و معلولیت‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/88011/

ارسال نظرات