مجهزترین مزرعه پرورش مرغ مادر گوشتی شرق کشور در آستانه افتتاح

مزرعه ۵۵ هزار قطعه ­ای پرورش و تولید مرغ مادر گوشتی در منطقه کمتر توسعه یافته روستای قنداب از توابع شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۹۰۸۸۲۳۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، مزرعه ۵۵ هزار قطعه ­ای پرورش و تولید مرغ مادر گوشتی که قابلیت تولید ۷/۵ میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی در یک دوره کامل را دارا می ­باشد، در منطقه کمتر توسعه یافته روستای قنداب از توابع شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.

این پروژه که دارای بهترین شرایط امنیت زیستی مزارع پرورشی و به روزترین فن­ آوری­ ها و سیستم کاملاً اتوماتیک می باشد، در قالب زنجیره، امکان اشتغال آفرینی بیش از ۵۵ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم را دارا می باشد.

با توجه به مساحت ۶۰ هکتاری محل احداث پروژه، فواصل بهداشتی به خوبی رعایت شده و با استفاده از مدرن­ ترین تجهیزات و استاندارترین مصالح و بهره گیری از عایق حرارتی در سالن­ های تولید این فارم، انتظار می­ رود به کاهش میزان مصرف انرژی و جلوگیری از هدر روی آن، کمک شایانی شود که در نتیجه، باعث صرفه­ جویی در هزینه­ تولید محصولاتی با بهترین کیفیت خواهد شد.

همچنین تمامی لوازم و تجهیزات کنترلی در این فارم به صورت اتوماسیون انجام می ­شود که با کاهش درصد خطا، از بروز هرگونه اشتباه احتمالی نیروهای کارگری نیز جلوگیری به عمل می ­آید.

مدرن­ ترین و مجهزترین مزرعه پرورش مرغ مادر گوشتی در شرق کشور با سرمایه ­ای بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ريال و با مشارکت بانک کشاورزی از ابتدای سال ۹۵ آغاز و اینک به بهره ­برداری می ­رسد.

لازم به ذکر است پروژه مذکور متعلق به زنجیره شمال شرق کشور از شرکت­ های تابعه گروه سرمایه­ گذاری کشاورزی کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر می­ باشد که در سال حمایت از کالای ایرانی و در راستای تحقق اهداف و سیاست­ های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در مناطق کمتر توسعه ­یافته کشور به بهره ­برداری می ­رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار