خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: دشمن می‌خواهد نظام اسلامی جشن چهل سالگی خود را نگیرد ولی این این خواب را به گور می‌برد‌.
کد خبر: ۹۰۸۸۲۵۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از بجنورد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در کارگروه حوزه و روحانیت ستاد برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان، اظهار داشت: دشمنان خواب‌دیده‌اند که انقلاب اسلامی نتواند جشن 40 سالگی خود را جشن بگیرد و باید همه آحاد ملت و مسئولان تلاش کنند این توطئه جدید دشمنان همچون گذشته با شکست مواجه شود.

وی در ادامه افزود: روحانیت در همه صحنه‌های مبارزاتی در دوران قبل و بعد از انقلاب حضوری مؤثر داشته و این قشر نسبت به دیگر اقشار با توجه به جمعیتش بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و دفاع مقدس کرده است و شایسته تقدیر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: روحانیت بلبلان دوران انقلاب بوده‌اند و آن‌ها بودند که در مبارزات علیه رژیم طاغوت و رژیم بعثی خط‌شکن بوده‌اند و در این راه از جانشان مایه گذاشتند تا ما امروز بتوانیم شاهد امنیت و رسیدن به دوران 40 سالگی که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب دوران پختگی انقلاب است، باشیم.

وی با اشاره به نقش همه شهدا به‌ویژه شهدای روحانی، افزود: تاریخ مجاهدت‌ها و مبارزات شهدا به‌ویژه روحانیت باید برای نسل جدید که با انواع تهاجمات فرهنگی و ... مواجه هستند، بازخوانی و بازسازی شود تا گسست بین نسل‌های که از توطئه‌های دشمنان است به وجود نیاید.

یعقوبی ضمن تأکید بر برگزاری یادواره شهدای روحانی استان خراسان شمالی، تصریح کرد: یادواره شهدای روحانی می‌تواند باکارها و آثار هنری اعم از شعر، تئاتر و برگزاری نمایشگاه و با دعوت از سخنرانی که بتواند به‌خوبی نقش روحانیت را تبیین کند همراه باشد و در این مسیر می‌توان کنگره 3000 شهید استان خراسان شمالی را به‌عنوان الگو و ملاک عمل انتخاب کرد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی هر نوع انفاقی که بیفتد، برخی معاندانه روحانیت را مقصر می‌دانند، غافل از این‌که بیشترین خون‌دل‌ها و شکنجه‌ها را همین قشر روحانی تحمل کرده است تا کشور ما بتواند پیروز و سربلند بماند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: باید تاریخ مبارزات و مجاهدت‌های روحانیون پررنگ شود و خدمات و ایثارگری‌های آن‌ها مورد بازخوانی و بازسازی قرار گیرد و در این مسیر باید از سابقه روحانیون و نقش آن‌ها در به ثمر رسیدن اهداف و پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس شروع کرد.

منبع : تسنیم

ارسال نظرات
پر بیننده ها