فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل گفت: دانشجویان باید جدا از مجموعه بسیج نباشند و با تفکرات بسیجی در کنار تحصیل علم می تواند به خودسازی و تهذیب نفس نیز بپردازند تا بتوانند برای جامعه مثمر ثمر شوند.
کد خبر: ۹۰۸۸۳۰۱
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
اصلی‌ترین هدف بسیج کادرسازی و نخبه پروری است/ دانشجو باید با تفکر بسیج برای جامعه موثر باشد
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار سرتیپ دوم پاسدار جلیل بابازاده قانع پیش از ظهر امروز در دیدار با دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های اردبیل که به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو برگزار شد، به تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته پرداخت و گفت:چهل سال است که با دشمنان در حال مبارزه و نبرد هستیم و در طول این چهل سال ایمان به خدا، توکل و توسل تنها سلاح در مقابل ارتش های مسلح جهان بوده است.
 
وی  با بیان اینکه با همین سلاح هم انقلاب را به سر منزل مقصود خواهیم رساند تصریح کرد: ایمان به خدا، اخلاص در کار باشد امداد الهی نیز شامل حال ما در مسیر خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، به رسالت‌های دانشجویان اشاره کرد و با بیان اینکه روز دانشجو تنها یک روز نیست و تا زمانی که انسان دانشجو است تمام روز روز دانشجو است، گفت: دانشجویان باید جدا از مجموعه بسیج نباشند و با تفکرات بسیجی در کنار تحصیل علم باید به خودسازی و تهذیب نفس نیز بپردازند تا بتوانند برای جامعه مثمر ثمر شوند.

بابازاده با بیان اینکه دانشجو باید قدرت اظهار نظر داشته باشد گفت: دانشجویان باید در کنار تعلیم مفاهیم و علوم روز به تحلیل مسائل روز نیز بپردازند تا بتوانند با توطئه‌های دشمنان مقابله کنند.

وی وحدت را رمز موفقیت ایران اسلامی در همه ابعاد عنوان کرد و گفت: دانشجویان باید در همه حال به دنبال تقویت اتحاد در جامعه باشند چراکه بدون اتحاد و دوستی و هم اندیشی کار‌ها به جلو نمی‌رود.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) با بیان اینکه جریان‌های انقلابی باید تلاش کنند اتحاد در اقشار مختلف جامعه را تقویت کنند، گفت: هر کس در هر جایگاهی که امروز قرار گرفته به برکت خون شهدا است لذا بر همه مسئولین از هر طبقه و قشری که است واجب است جهت حراست از خون شهدا تمام تلاش خود را به کار ببرند.

وی به اصل شکل گیری شخصیت جوانان اشاره کرد و با بیان اینکه آموزش و پرورش و وزارت علوم دو نهادی هستند که در شکل گیری شخصیت جوانان کشور در کنار خانواده‌های نقش مهمی بر عهده دارند، گفت: یک فرد وقتی وارد دانشگاه می‌شود شخصیت واقعی خود را که در طی این سال‌ها به دست آورده بروز می‌دهد.

وی با بیان اینکه این انسان است که با فراگیری علوم و تولید علم و دانش دست به خلق ابزار می‌زند گفت: ابزار هیچگاه قادر به انسان سازی نیستند بنابراین دانشجویان در محیط دانشگاه نیز نباید گرفتار شوند لذا در کنار علم آموزی و تلاش و کوشش نیز خودسازی کنند تا علوم آن‌ها در راستای کمالات انسانی به کار گرفته شود.

شهدا بهترین الگو برای جوانان کشور هستند

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان از شهید خلبان غفور جدی بعنوان الگوی جوانان اردبیلی نام برد و گفت: این جوان اردبیلی در دوران قبل از انقلاب فنون و مهارت‌های خلبانی را در آمریکا فرا گرفت و بعنوان یکی از نوادر این عرصه در جهان دست یافت، ولی به محض شروع جنگ به صوف به هم پیوسته رزمندگان اسلام پیوست و در راه دفاع از وطن نیز به شهادت رسید و در قسمتی از وصیت این شهید آمده بود که دوست دارم کفنم پرچم ایران باشد.

وی به تبیین شخصیت شهید غفور جدی پرداخت و گفت: وی معتقد بود سرمایه‌های این مملکت او را به جایگاه رسانده و اکنون که این آب و خاک و مردمانشبه وی نیازدارند باید از جان و دل در عرصه حاصر شده و حتی جان خود را نیز بدهد.

بابازاده در بخش دیگری از سخنان خود به قوم گرایی در اردبیل اشاره کرد و با بیان اینکه انسان باید عِرق ملی داشته باشد، گفت:اعتقاد بالا به خداوند متعال، انسان را از گرفتار شدن در دام شیاطین مصون نگه می‌دارد.

وی در ادمه سخنان خود از شاه اسماعیل صفوی نیز به عنوان مثال در زمینه عِرق ملی نام برد و گفت: زمانیکه علمای تراز اول در جنگ چالدران از شاه اسماعیل خواستند به عقب میدان جنگ برگردد و جان خود را نجات دهد وی می‌گوید؛ حاضرم جانم تکه تکه شود، ولی ایران چند تکه یکپارچه شود.

همه باید برای حراست از خون شهدا و زنده نگه داشتن ارزش های انقلاب اسلامی ایران تلاش کنند
اصلی‌ترین هدف بسیج کادرسازی و نخبه پروری است/ دانشجو باید با تفکر بسیج برای جامعه موثر باشد
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان مسئولیت‌های فعلی در کشور از قوای سه گانه گرفته تا مدیریت‌های سطح پایین را مدیون خون شهدا دانست و گفت: همه باید برای حراست از خون شهدا و زنده نگه داشتن ارزش های انقلاب اسلامی ایران تلاش کنند.

وی با بیان اینکه خرمشهر‌ها و سوسنگرد‌ها در سایه عهدنامه‌های شهادت آزاد شدند، گفت: اگر ما امروز بخواهیم برای آینده خودمان برنامه ریزی کنیم باید شهدای گرانقدر از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی را الگوی خود قرار داده و با عمل به سیره عملی و رفتاری آن‌ها در عرثه‌های انقلاب ظاهر شویم.

یکی از افتخارات دانشگاهیان شهید چمران است

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان از شهید چمران بعنوان افتخار دانشگاهیان کشور نام برد و گفت: همه دانشگاهیان باید زندگی این شخصیت بزرگوار را الگوی خود در زندگی قرار دهند چراکه وی با وجود برترین درجه علمی در بهترین دانشگاه جهان تمام زندگی خود را وقف اسلام کرد و در نهیت هم مزد تلاش‌های خود را با شهادت در راه خدا گرفت.

وی با انتقاد از افراد مریض الحال در پست‌های مدیریتی مختلف در کشور عدم امکانات را بهانه تراشی دانست و گفت: تاریخ این کشور گواهی می‌دهد که ما در همه دوران بدون امکانات و با دستان خالی حماسه آفرینی کردیم و در این راه حضرت زینب کبری بهترین الگوی ما بوده چراکه این بانوی گرانقدر اسلام بدون امکانات و در حالیکه اسیر دشمن بود هم دشمن را شکست و هم مشکلات را خرد کرد.

بابازاده از دانشجویان خواست با تاسی از درس‌های مکتب عاشورا اجازه ندهند شخصیت آن‌ها در جریان‌های مختلف باعث تغییر و تحول شود چراکه آدم در شرایط سخت شخصیت واقعی خود را نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نبرد در فضای مجازی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه طبق شواهد موجود امروز بیش از ۱۵۰۰ ادمین در خارج از مرز‌های کشور بر علیه نظام، جنگ روانی ایجاد می‌کنندبه ماجرای خاشقچی اشاره کرد و گفت: این ماجرا امداد الهی بود تا توجه همگان به آن سمت جلب شده و تحریم‌های روز افزون ایران بخصوص تحریم‌های نفتی با اقبال جهانی همراه نشود.

وی حماسه آفرینی‌های دوران دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: رزمندگان ما در ۸ سال دفاع مقدس بر خلاف اصول متداول جنگ عمل کردند و شگفتی افرین شدند که این خود بیانگر روحیه جهادی و انقلابی رزمندگان ما داشت.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان به انتخابات نیز اشاره کرد و با بیان اینکه سر دادن اه و افسوس فایده ندارد چراکه خود مردم آگاهانه دست به انتخاب زندند خاطر نشان کرد؛ مردم باید ابتدا به عملکرد خود نگاه کنند بعد از ان‌هایی که انتخاب کردند انتقاد کنند چرا که اگر در زمان لازم با دقت غعمل می‌کردند اکنون افسوس نمی‌خوردند.

بابازاده با بیان اینکه نمایندگان ملت در عرصه‌های مختلف، چون شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و حتی ریاست جمهوری با اعتماد مردم سرکار آمدند باید وعده‌های خود را عملیاتی کنند گفت: رسالت سنگینی امروز بر دوش نمایندگان است چرا که باید به اعتماد مردم پاسخگو باشند.

دانشجویان عصاره‌های اثر گذار ملت هستند
اصلی‌ترین هدف بسیج کادرسازی و نخبه پروری است/ دانشجو باید با تفکر بسیج برای جامعه موثر باشد
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان از دانشجویان به عنوان عصاره‌های جوانان کشور نام برد و با بیان اینکه اگر امنیت نباشد انسان به ذلت می‌افتد، گفت: دانشجویان قدر امنیتی که توسط هم سن و سالانشان در شرایط سخت جوی و در مرز‌های کشور در تامین امنیت می‌کوشند را بدانند و با دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب در دانشگاه‌ها وبا علم و دانش پاسخوی آن ایثار و فداکار یها باشند.

وی با بیان اینکه بسیج در وحله اول یک رده امنیتی نیست و ابعاد پیش رو تر از امنیت دارد، گفت:بسیج در مرحله اول یک مجموعه و نهاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و این نهاد مقدس نیز وظیفه دارد تا با حل مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف به خصوص محرومیت زدایی چالش‌های پیش روی انقلاب را حل و برای آینده کشور نیز نیرو‌های تراز انقلاب تربیت کند و مسئله امنیت بسیج پس از این ابعاد روی کار می آید.

بابازاده تصریح کرد: یکی از اصلی ترین و محوری ترین کارهایی که بسیج در حال انجام دادن است کادر سازی و نخبه پروری است چرا که اگر نیروی انقلابی نباشد کار جهادی هم پیش نخواهد رفت و  شاهد کندی پیشرفت ها خواهیم شد.

وی فعالیت سایر تشکل ها، چون هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد را در سطح جامعه یاد آور شد و گفت: کدام یک از این تشکل‌ها توانستند یک شهید، چون علی سیفی که تنها پسر خانواده بود و جان خود را فراتر از مرز‌ها برای حفظ اسلام و ارزش‌های آن تقدیم کرد تحویل جامعه دهند.

بابازاده افزود: با گرفتن امتیازاتی، چون نرفتن به سربازی و یا کسر خدمت مشکل حل نمی‌شود چرا که جوان تربیت نمی‌شود.
وی با بیان اینه روزی تمام مسئولیت‌ها تمام می‌شود، ولی خدمتگذاری می‌ماند، گفت: انسان با اراده م. مصمم از هیچ چیز عقب نمی‌ماند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در پایان سخنان خود به تبیین ویژگی‌های یک دانشجوی مومن انقلابی پرداخت و با بیان اینکه دانشجویان قله‌های سعادت و علم و معرفت هستند، گفت: اگر دانشجوی مومن انقلابی بجوشد، جامعه را پر از معنویت می‌کند.

وی از دانشجویان خواست به مطالبه گری سالم در جامعه بپردازند و از ظرفیت‌های موجود جهت حل مسائل و مشکلات مردم بیشترین بهره برداری را ببرند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در این دیدار پیش از سخنان فرمانده سپاه استان اردبیل نمایندگان دانشجویان بسیجی از دانشگاه‌های مختلف به بیان دغدغه ها، مشکلات و مسائل چالشی در دانشگاه‌ها پرداختند و از مسئولان خواستند با حمایت از دانشجویان بسیجی ان‌ها را در انجام بهتر رسالت‌ها و ماوریت‌های دانشجویی خود یاری کنند.
ارسال نظرات