رییس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره) شهرری تاکید داشت :دانشجویان و مسوولان دانشگاهی با حرکت در یک مسیر با هدفی مشخصی برای آبادانی رشد علمی تلاش داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۸۸۴۲۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، عصر امروز مراسم گرامیداشت روز دانشجو همراه با برنامه های متنوع، بویژه جلسه پرسش و پاسخ مدیران با دانشجویان به همت روابط عمومی، معاونت فرهنگی و دانشجویی، کانون های فعال در این دانشگاه برگزار شد.

در بخش پرسش و پاسخ این مراسم سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره)، حجه السلام عبدالرضا فرهادیان معاون دانشجویی و فرهنگی ، سید احمد میرزاده معاون امور اداری مالی و امیر احمدی نژاد معاون آموزشی این واحد در پنلی آماده ی پاسخگویی به سوالات دانشجویان که شامل عمده مشکلات نظافتی و بهداشتی، رنگ آمیزی و بهسازی، تسهیل در عبور و مرور، دغدغه های ارتباط با اساتید و... شدند.

سعید قاضی مغربی در این مراسم بیان داشت:دیدگاه اصلی این دانشگاه با دربرگیری 25 هزار دانشجو مبنی بر خدمتگزاری است. تمامی دانشجویان این مرکز جایگاه فرزندان مرا دارند و افرادی که امروز به بیان مشکلات خود در این جلسه پرداختند، قطعا از افراد تاثیرگذار در جامعه هستند و آینده ی روشنی خواهند داشت چون تمامی خواسته های خود را بر حسب حب و بغض شخصی مطرح نکردند بلکه از سر دلسوزی مطالب را بیان داشتند.

قاضی مغربی با تاکید براینکه دانشگاه مختص به فرد نیست، گفت:این دانشگاه به همه ما مسوولان واحدهای مختلف اداری و دانشجویان تعلق دارد. ما باید این دانشگاه را با هم بسازیم تا مدارک همه ما با اعتبار شود.

رییس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره) شهرری با اشاره به موضوع مطرح شده در حول مشکلات دریافت مبالغ شهریه با چک یا سفته، بیان کرد: ما قبول داریم برای خانواده های دانشجویانی که شاغل نیستند پذیرش مبلغ شهریه در ترم اول کمی سخت است. در سوال مطرح شده نسبت به شهریه ها قوانین بر آنست که اقساط با چک یا سفته دریافت شود وگرنه اگر قادر به پرداخت کل هزینه به یکجا باشید که شرایط حساب به حساب منظور می شود؛ برای من و مسوولین دانشگاهی هیچ مشکلی نیست ولی به شرط اینکه به ما اجازه لازم را بدهند که ازین دو مقوله استفاده نکنیم.

وی در ادامه به مشکل دیگر مطرح شده توسط دانشجویان اشاره داشت و افزود: دغدغه های اساتید و دانشجویان باید گسترش پیدا کند تا ارتباط بین این دو طرف باهم نزدیک تر شود تا رشد علمی تقویت بیابد. معایب و مشکلات اساتید وقتی که مطرح می شود باید صبور باشیم چون این فرآیند شاید ماه ها طول بکشد زیرا طی روندی با گذراندن مراحل مختلف اصل تخلف مشخص شود.

قاضی مغربی در ادامه به توضیح مفصلی از رفع مشکلات پرداخت و افزود: مشکلات عنوان شده امروز نیاز به پیگیری و مداومت در حل مسائل را خواستار است. چون در بحث حفظ حجاب و پیگیری حراست در این زمینه ما آئین نامه آراستگی را در نگهبانی این واحد نصب کردیم و در بخش کنترل عبور و مرور با کارت دانشجویی جهت عدم درگیری افراد غیر محصل در محیط دانشگاه، این اقدام انجام می پذیرد؛ البته که بنده خوشحال هستم، امروز دانشجویان نسبت به مسائل پیرامونی خود پیگیر هستند، این موضوع هوشیاری آنان را می رساند.

رییس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره) شهرری اذعان داشت: در هنگام تحویل این واحد، دانشگاهی با ضرر را تحویل گرفتم چون روسای قبل از من با زحمت های گوناگون فقط به یک نوع رویکرد توجه داشته‌اند، این دانشگاه در هنگام آغاز فعالیت بنده از لحاظ مالی مشکلات زیادی داشت اما با صبر، تحمل و پیگیری های لازم ، مسائل روبه تسهیل امور پیش می رود.

وی اظهار داشت : در 14 ماه گذشته، 7 جشن فارغ التحصیلی و 2 جشن دانش آموختگی همراه با انواع مسافرت ها و اردوهای دانشجویی برگزار کردیم. همچنین با تبلیغ کانون های فرهنگی و علمی نسبت به فعالیت بیشتر دانشجویان تلاش داشتیم چون ما معتقد به این هستیم دانشگاه باید منبع اصل شور و نشاط باشد.

 قاضی مغربی که خود در رشته مخابرات تحصیل کرده است اشاره به برند سازی دانشگاه کرد و گفت: در هر جای این کشور رادیو را در ردیف فرستنده اف ام یا ام دبلیو روشن کنید سیگنال های آن بلادرنگ و بدون وقفه اطلاعات را به شما ارسال می کنند و شایان ذکر است، سازنده این عامل تکنولوژی تنها یک دانشجو از شهرستان ری هست.

رییس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره) شهرری اضافه کرد:بنده به عنوان یک چهره علمی وارد عرصه عمل شدم تا این دانشگاه را به نوعی برند سازی کنم واین کار دشواری نیست چون اکثر رشته های ما برند هستند، لذا رشته های دیگر ما هم می‌توانند این قابلیت را بدست بیاورند.

وی در پایان متذکر شد : دانشگاه اگر معتبر نباشد هر چقدر هم تلاش کنیم برند نخواهد بود، باید در مسیر آبادانی این دانشگاه کوشا باشیم. اگر عموم ما به یک سمت با یک هدف حرکت کنیم قطعا دانشگاه می تواند در جهت توسعه علمی پیشرفت داشته باشد./انتهای پیام

ارسال نظرات