خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: هنوز شاهد هستیم که بر بسیاری از مطالب تسلط غرب وجود دارد، همانگونه که قبل از انقلاب این مشکل وجود داشت و امروز نیز ریشه‌هایی از آن در برخی کتب باقی مانده است.
کد خبر: ۹۰۸۸۴۳۲
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور، با اشاره به عقب‌ماندگی‌های کشور در نتیجه تهاجم فرهنگی دشمنان، به آیاتی از قرآن کریم در خصوص اهمیت علم و نشر آن تاکید کرد و گفت: طی این سال‌ها اگرچه دشمن مشکلاتی را با تکیه بر تهاجم فرهنگی ایجاد کرده، اما باید بتوانیم در حوزه چاپ و نشر اقداماتی ویژه انجام دهیم.
وی در توصیه‌هایی، لزوم عدم انتشار مطالب خلاف مبانی اسلامی را متذکر شد و افزود: خوشبختانه ناشران آموزشی در نشر علوم به خوبی عمل کرده‌اند، اما بعضا شاهدیم که در آموزشگاه‌ها مطالبی که بوی غرب می‌دهد منتشر می‌شود.
این مرجع تقلید تشویق و ترغیب مردم به علم‌اندوزی را ضروری دانست و با تاکید بر اینکه علم هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای نشر اهداف اسلامی است خاطرنشان کرد: اگر مطالبی برخلاف مبانی دینی در کتاب‌ها چاپ شود مسوولان مقصر هستند.
وی با بیان اینکه درس خواندن نباید با هدف به دست آوردن مدرک و یا پست و مقام باشد، لزوم علم‌اندوزی در راستای خدمت گذاری به مردم را یادآور شد و تصریح کرد: نباید اجازه داد جامعه به سمت مدرک‌گرایی برود و تغذیه معنوی و فکری بیش از تغذیه مادی مد نظر مردم باشد.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، بیان کرد: همانگونه که مردم از مشکلات اقتصادی و کمبود‌ها در این زمینه رنج می‌برند، از نظر تغذیه روحی نیز مشکلاتی دارند و مسوولان باید به فکر اولویت بخشی به تغذیه روحی مردم باشند.
وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات تسلط غرب بر سیاست و فرهنگ کشور است گفت: هنوز شاهد هستیم که بر بسیاری از مطالب تسلط غرب وجود دارد، همانگونه که قبل از انقلاب این مشکل وجود داشت و امروز نیز ریشه‌هایی از آن در برخی کتب باقی مانده است.
این مرجع تقلید ضمن انتقاد از برخی افکار غرب‌گرایانه در مسوولان کشور اذعان کرد: غرب می‌خواهد ملت ما را زیر سیطره خود قرار دهد و در این زمینه نیاز است مسوولان و مردم هشیار باشند.
وی نقش مهم و موثر مسوولان در صف‌آرایی جبهه حق و باطل را متذکر شد و گفت: متاسفانه برخی مسوولان کشور در این گرماگرم مبارزه حق و باطل احساس مسوولیت نمی‌کنند.
آیت‌الله نوری همدانی در پایان سخنان خود با اشاره به نقش وزارت ارشاد در گسترش نشر معارف دینی، خواستار افزایش نظارت‌ها در حوزه نشر شد.
ارسال نظرات