خبرهای داغ:
سرپرست استانداری قم، ضمن تأکید بر اهتمام دولت در رفع مشکلات و افزایش امید در جامعه گفت: بخشداران در خط مقدم خدمت به مردم هستند.
کد خبر: ۹۰۸۸۵۲۱
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶
بخشداران در خط مقدم خدمت به مردم هستند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید محمد رضا هاشمی طی جلسه‌ای با فرماندارقم و بخشداران و با حضور مدیران حوزه سیاسی امنیتی استانداری قم، با اشاره به فرازی از نامه امیرالمؤمنین علی (ع) به مالک اشتر، برخی ویژگی‌های مدیریت را برشمرد و تصریح کرد: مسائلی، چون امانتداری، مسلط به هوای نفس، مهربانی با زیردستان، میانه روی و اعتدال، سعه صدر، پرهیز از منت نهادن به مردم، محبت به مردم، از جمله ویژگی‌های یک مدیر در جامعه اسلامی است.

سرپرست استانداری قم با تأکید بر صفاتی، چون وفای به عهد و دوراندیشی در مدیران، اضافه کرد: پذیرش مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران یک توفیق الهی است و امروز شان همه ما خادمی و نوکری کردن برای مردم است.

وی برنامه محوری مدیران را اصلی مهم دانست و افزود: سیاست اصلی دولت رفع مشکلات و افزایش امید در جامعه است و مدیران در هر سطحی، باید با برنامه ریزی صحیح گام‌های مؤثری در حل مسائل مردم بردارند.

سرپرست استانداری قم اعتماد و اطمینان مردم را بالاترین سرمایه اجتماعی کشور دانست و گفت: کار و تلاش شبانه روزی برای نیل به این هدف مهم در دستور کار قرار گیرد و در جهت افزایش نشاط اجتماعی باید به بازی‌های بومی و محلی در سطح روستا توجه ویژه کرد.

وی یکی دیگراز برنامه‌های بخشداری‌ها را سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران عنوان و اظهار کرد: در کنار دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثاگران، بازدید از خانواده مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که رفع مسائل و مشکلات آن‌ها با ارتباط مستمر با مدیران استانی را در پی خواهد داشت.

هاشمی با تأکید بر لزوم ارائه گزاش عملکرد ماهانه بخشداری ها، اضافه کرد: بخشداران با حضور در بین مردم و احصاء مشکلات، می‌توانند زمینه حل مشکلات آن‌ها را فراهم کنند.

وی همچنین بر تلاش بخشداران برای جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از طریق سایت کارا که برای اشتغال روستائیان، توسعه بوم گردی و جذب گردشگر و نیز تولید ثروت در روستا از سوی دولت ایجاد شده است تاکید کرد.

سرپرست استانداری قم با بیان اهمیت ایجاد بستر‌های ورزشی، آموزشی و امنیتی در روستا‌ها و بخش‌های استان، ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، حمایت از دهیاران در مسیر خدمت، و نیز برگزاری برنامه‌های ملاقات عمومی با مردم از جمله موارد مهمی است که باید جزء برنامه‌های بخشداری‌ها باشد.

وی همچنین به برگزاری برنامه‌های جشن‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب در بخش‌ها و روستا‌های استان اشاره و خاطر نشان کرد: بیان خدمات وعملکرد نظام در طی ۴۰ سال گذشته و توجه به نقش مردم در این برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد و همه ما در راستای امید بخشی، وحدت و افزایش اطمینان گام برداریم.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه بخشداران بخش‌های جعفریه، خلجستان، مرکزی، کهک، سلفچگان و مدیران کل از حوزه کاری خود گزارش ارائه کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها