خبرهای داغ:
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: پنجمین نمایشگاه مشکات به مناسبت هفته پژوهش در مجتمع امام خمینی (ره) از ۲۴ تا ۲۹ آذر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۸۵۳۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
پنجمین دوره نمایشگاه مشکات در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به فرارسیدن هفته پژوهش اظهار کرد: این هفته فرصت خوبی برای تقدیر از پژوهشگران و بازخوانی طرح‌های پژوهشی و دستاورد‌های مراکز پژوهشی و آسیب شناسی نظام پژوهش در حوزه‌های علمیه است.

وی ادامه داد: معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه برای استفاده از فرصت هفته پژوهش برنامه‌هایی را پیش بینی کرده است، شعار محوری هفته پژوهش در حوزه‌های علمیه، پژوهش و علوم انسانی اسلامی است. این مساله از مطالبات اساسی مقام معظم رهبری است و علوم انسانی باید براساس مبانی اسلامی تدوین شود و این علوم نرم افزار ساخت تمدن اسلامی است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه افزود: هر روز از روز‌های هفته پژوهش در این مجموعه به نامی نامگذاری شده است، به عنوان مثال روز شنبه ۲۴ آذر روز پژوهش و طلاب جوان استعداد‌های برتر و نخبگان، ۲۵ آذر روز پژوهش دستاورد‌ها و ظرفیت‌ها، ۲۶ آذر روز پژوهش، الگو‌های تعاملی وهم افزایی نهاد‌های پژوهشی حوزوی است.

میرمعزی با اشاره به برنامه‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در هفته پژوهش اظهار کرد: از جمله این برنامه‌ها دیدار با مراجع عظام تقلید، برگزاری نشست‌ها در مراکز پژوهشی حوزوی و برگزاری نمایشگاه کتاب و نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی است.

وی ادامه داد: در هفته پژوهش در مدارس علمیه در خصوص وضعیت پژوهش و راه ارتقاء آن مسائلی مطرح می‌شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه افزود: پنجمین نمایشگاه مشکات به مناسبت هفته پژوهش در مجتمع امام خمینی (ره) از ۲۴ تا ۲۹ آذر برگزار می‌شود. رهبر معظم انقلاب دو بار از این نمایشگاه در سال‌های گذشته بازدید داشتند و تاکنون ۶۵ مرکز پژوهشی برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

میرمعزی با اشاره به زمان برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه مشکات اظهار کرد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در روز ۲۵ آذرماه ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می‌شود و از جمله بخش‌های نمایشگاه، بخش موضوعی در عرصه علوم انسانی اسلامی، بخش موسسات با هدف ارائه دستاورد‌های واحد‌های پژوهشی و بخش ویژه انقلاب اسلامی است و ۱۵ عنوان نشست علمی در حاشیه نمایشگاه مشکلات برگزار می‌شود و چهار هزار اثر با موضوع علوم انسانی اسلامی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع نشست‌های علمی در پنجمین دوره نمایشگاه مشکلات مسائل روز و مستحدثه است و بیش از ۱۵۰ اثر با موضوع انقلاب اسلامی در این نمایشگاه عرضه می‌شود، برگزاری نمایشگاه با همکاری اعضای شورای مراکز پژوهشی حوزوی است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: روز ۲۴ آذر در حوزه علمیه خواهران، روز ۲۵ آذر در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، روز ۲۶ آذر در معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، ۲۷ آذر در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، روز ۲۸ آذر در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و روز ۲۹ آذر در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی جلساتی متمرکزی با موضوع پژوهش برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها