یک کارشناس اصناف گفت: هویت بخشیدن به دست فروشی نیاز امروز این گروه شاغل است که باید ترتیبی اتخاذ شود این گروه از مجموعه قوانین خاصی برای دست فروشی پیروی کنند،به طور مثال از اجناس قاچاق استفاده نکنند و در مناطق ممنوعه تجمع نداشته باشند و... که می تواند به هویت بخشی این دست از افراد کمک کند.
کد خبر: ۹۰۸۸۵۵۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رامین خسروی کارشناس اصناف و تنظیم بازار در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: مسئولین مربوط به امور صنفی و شهرداری اگر در زمینه دست فروشی دنبال خدمت به مردم هستند ابتدا باید نگاهی که در جامعه جا افتاده است که دست فروش یک کار مجرمانه انجام می دهد را اصلاح کنند، اینکه دست فروشان احساس نکنند کار مجرمانه ای انجام نمی دهند یک قدم مثبت در ابتدای ساماندهی این گروه از افراد جامعه است.

وی افزود: از طرفی متأسفانه برخی از تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات هم در مواقعی سوء استفاده می کنند و برای فرار مالیاتی یا رهایی از کرایه های سنگین مغازه و یا هزینه های بیمه و مانند آن گروه هایی از افراد ضعیف را به کار می گیرند و در این شغل می گمارند.

این کارشناس اصناف اظهار داشت: مسئولین صنفی که از سامانه های مخصوص شناسایی افراد برخوردار هستند باید در جهت رفع این معضل و شناسایی افراد نیازمند واقعی برای راه اندازی این شغل اقدامات لازم را انجام دهند تا دچار بی عدالتی ها در این گروه از جامعه که عمدتا از افراد ضعیف و بیکار هستند نباشیم.

وی با برشماری وظایف مسئولین گفت: موضوع بعدی که باید توسط مسئولین مرتبط در حوزه دست فروشان دنبال شود،ایجاد شغل و برطرف کردن واحدهای تولیدی و صنعتی در شهر است که باعث به وجود آمدن بیکاری در شهرها شده است.

این کارشناس اصناف ادامه داد: اگر بتوانیم ساماندهی مطلوبی در حوزه دست فروشی داشته باشیم می توانیم از این طریق عرضه محصولاتی تولیدی را بلا ببریم و از این طریق تولید را رونق ببخشیم ولی این کار نیازمند همت و پیگیری های جهادی مسئولین است.

وی تأکید کرد: دیگر معضلی که در بخش دست فروشی وجود دارد متأسفانه وجود رشوه در برخی موارد دیده شده است، با وجود نیروهای خدوم و بسیار زحمتکش شهرداری و سازمان تعزیرات برخی اوقات این معضل ایجاد می شود.

خسروی تصریح کرد: هویت بخشیدن به دست فروشی نیاز امروز این گروه شاغل است که باید ترتیبی اتخاذ شود این گروه از مجموعه قوانین خاصی برای دست فروشی پیروی کنند،به طور مثال از اجناس قاچاق استفاده نکنند و در مناطق ممنوعه تجمع نداشته باشند و... که می تواند به هویت بخشی این دست از افراد کمک کند.

وی افزود: البته دست فروشی می تواند یک مقطعی از زندگی شاغلی هر فرد باشد و اگر بتوانیم با کمک و خدمت به این قشر فضا را برای حضورشان در دیگر عرصه های شغلی فراهم کنیم مطمئنا باقی الصالحات عظیمی برای خود درست کرده ایم.

این کارشناس اصناف در پایان با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و مطالبه گری از مسئولین خاطر نشان کرد: رسانه ها وظیفه دارند برای هویت بخشی کاربردی و برنامه ریزی شده این قشر فعالیت های مرتبط را انجام دهند.

ارسال نظرات