مدیرموسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود به تشریح ویژگی‌های مهم مدیران فرهنگی از نگاه مقام معظم رهبری پرداخت.
کد خبر: ۹۰۸۸۵۸۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
محمد ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود، اظهار کرد: مدیران فرهنگی در جنگ تمام عیار ضدفرهنگی که ایجاد شده، هم مسئولیت شرعی و قانونی دارند و هم نسبت به فرهنگ عمومی و دینی باید دغدغه‌مند باشند که در این کارزار فرهنگی مجاهدت فرهنگی داشته باشند.
وی با ذکر شاخصه‌های مهم اصول مدیریتی از نگاه مقام معظم رهبری، هوشیاری و هوشمندی را از شاخصه‌های مدیران فرهنگی دانست و گفت: سطح مدیریتی می‌تواند آگاهی بخش، ارتقا آفرین و موتور محرکه باشد. مدیران فرهنگی باید نسبت به تحرکات دشمنان حساس باشند و هوشمندانه رفتار و فعالیت کنند.
مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود مشارکت پذیربودن را یکی دیگر از ویژگی‌های مدیران فرهنگی برشمرد و تاکید کرد: در دهه اول محرم در کشورمبالغ فراوانی برای اطعام عزاداران هزینه می‌شود و اگر برای تامین این هزینه دنبال اعتبار دولتی باشیم به هیچ وجه امکان پذیر نیست، بنابراین نیازمند مساعدت و مشارکت مردم هستیم.
این کارشناس فرهنگی افزود: مجاهد فرهنگی بودن یکی دیگر از شاخصه‌های مدیران فرهنگی است و در صحنه فرهنگی باید تلاش مومنانه برای رسیدن به اهداف والای نظام جمهوری اسلامی داشت.
وی تصریح کرد: مدیر فرهنگی نباید متاثر از تفکر و فرهنگ غرب باشد، بلکه باید با خودباوری، به عناصر فکری و فرهنگی خودی تکیه کند.
ابراهیمی با بیان این که مدیر فرهنگی مصونیت فرهنگی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در بررسی میزان موفقیت مدیران باید بدانیم چه میزان مصونیت فرهنگی و اجتماعی را توانستند ایجاد کنند و چه میزان در میان نوجوانان و جوانان نفوذ پیدا کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها