خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر دخالت در امور دیگران و یا مزاحمت نیست.
کد خبر: ۹۰۸۸۵۸۵
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج ، حجت الاسلام سید محسن شفیعی عصر دوشنبه در اولین روز همایش امر به معروف و نهی از منکر نیروی زمینی ارتش در خوزستان اظهار کرد: داشتن تشکیلات مرزبانی توصیه دینی و الهی است که باید از مرزهای بلاد اسلامی محافظت شود؛ این امر محدود به مرزهای جغرافیایی و فیزیکی نیست و حتی مرزهای اعتقادی را هم شامل می شود.

وی افزود: در آیات الهی علاوه بر مرزبانان از علمای دین هم به عنوان مرابط تعبیر شده است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان با اشاره به تأکید آیات قرآنی بر ارتباط مستمر مؤمنان با یکدیگر تصریح کرد: باید به افراد مصیبت زده و همچنین خانواده شهدا به صورت مداوم سرکشی کرد و نباید به حضور در یک جلسه اکتفا کرد.

شفیعی با اشاره به اینکه ۶۷ صفحه از کتاب المیزان علامه طباطبایی در باب روابط اجتماعی در نگاه دین نگاشته شده ادامه داد: در آیات الهی ارتباط داشتن مردم با یکدیگر و دعوت به صبوری از اهمیت والایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اسلام یک جامعه و مجموعه مرتبط را می پسندد ولی برای ارتباطات به یک منشور نیاز است، یادآور شد: کنار هم قرار گرفتن انسان ها یک مرحله جدیدی ایجاد می کند چون علایق آنها با یکدیگر متفاوت و مسائل مورد پسند در هر مجموعه برای افراد آن تفاوت دارد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان با اشاره به لزوم رعایت تعهد اجتماعی به تبعیت از دین اسلام اضافه کرد: قطعا آسیب رسیدن به هر کدام از اعضای جامعه برای دیگر افراد نیز تبعاتی دارد و اصل رعایت تعهد اجتماعی در چنین مواقعی بیشتر نمود پیدا می کند.

شفیعی با بیان اینکه علامه طباطبایی می فرماید: «تعبیر دیگر امر به معروف و نهی از منکر همین رعایت تعهد اجتماعی است» ، یادآور شد: تعبیر آن فراتر از پلیس است؛ اگر در جامعه ای پلیس نباشد، برخی افراد قانون شکنی خواهند داشت.

وی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر دخالت در امور دیگران و یا مزاحمت نیست، اظهار کرد: مصلحت مورد نیاز در جامعه باید مدنظر باشد و افراد خطاکار نمی توانند مدعی این باشند که عملکرد فردی آنها بر جامعه تأثیری ندارد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان بیان کرد: اینکه آمر به معروف خودش باید عامل باشد اصلا الزام نیست ولی تأثیر امر به معروف و نهی از منکر در سطح بالا قطعا با میزان التزام آمر و ناهی مرتبط است.

شفیعی در پایان یادآور شد: یکی از چالش ها و مشکلات موجود در مسئله «امر به معروف و نهی از منکر» این است که مخاطبان در عملکرد ناهیان و آمران تفاوت هایی با امر و نهی اعلامی از سوی آنها مشاهده می کنند؛ البته این مشکل در تربیت خانوادگی هم وجود دارد که فرزندان بین گفته ها و رفتار اولیاء تناقض هایی می بینند و این مشکل باید با صداقت در رفتار و گفتار حل شود.

کد خبر 4481763

ارسال نظرات
پر بیننده ها