همایش تخصصی حافظان قرآن کریم و کارگاه آموزشی مدیران مؤسسات و خانه‌های فرهنگی قرآن و عترت استان در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۸۵۸۹
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش تخصصی حافظان قرآن کریم و کارگاه آموزشی مدیران مؤسسات و خانه‌های فرهنگی قرآن و عترت استان با حضور کارشناس دبیرخانه آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، جمعی از مسئولان قرآنی، مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت و حافظان قرآن استان در سالن بلاغ سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی استان در این همایش با تشکر از همکاری مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان در اجرای برنامه‌های قرآنی، گفت: هرچند اعتبارات لازم برای فعالیت‌های قرآنی محدود است اما سعی شده تا همه مؤسسات فعالیت‌های قرآنی مؤثر داشته باشند.

وی افزود: روحیه جهادی جهادگران قرآنی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان موجب توسعه فرهنگ ناب اسلامی و قرآنی در جامعه شده است.

تقی‌پور با اشاره به برگزاری ۹ دوره آموزش‌های تخصصی قرآن طی سال جاری در استان، اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، مفاهیم، استعدادهای درخشان، دوره‌های سبک زندگی قرآنی و آموزش‌های قرآنی ویژه مناطق آسیب دیده از شاخص‌ترین برنامه‌های قرآنی استان در سال جاری بوده است.

رئیس اداره امور قرآنی استان با اشاره به طرح‌های ارزیابی از مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان، تصریح کرد: در ارزیابی از چند موسسه قرآن استان با حضور کارشناس دبیرخانه آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن مشکلات این مؤسسات احصا شد و مشخص شد که مؤسسات استان با جدیت تمام فعالیت‌های قرآنی را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزش قرآن در راستای توانمندسازی اساتید و قرآنیان و استفاده از ظرفیت‌های قرآنی برگزار می‌شود، ادامه داد: مؤسسات باید با اطلاع از طرح‌های ویژه حفظ قرآن از آثار معنوی و مادی این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

یادآور می‌شود، در پایان این همایش از رئیس سابق اداره امور قرآنی و تعدادی از حافظان کل قرآن استان تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات