رئیس هیات عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دستگاه های انتظامی و قضایی به تنهایی قادر به مبارزه با آسیب های اجتماعی در جامعه نیستند که باید در این زمینه ظرفیت های مردمی به کار گرفته شود.
کد خبر: ۹۰۸۸۵۹۹
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
به گزارش بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج، سردار علیرضا افشار در «همایش دوره تکمیلی حقوق دانان تراز انقلاب اسلامی» در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم با بیان اینکه ۲۳محور جرائم اجتماعی در کشور در اولویت قرار گرفته است، افزود: با مشارکت بسیج عمومی مردم امکان پیشگیری از جرائم اجتماعی در جامعه وجود دارد که به کارگیری طرح های خلاقانه در این مسیر ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ بخشی بدون مشارکت مردم موفقیت حاصل نمی شود، اظهار داشت: اگر مشارکت های مردم به صورت سازماندهی شده باشد بسیاری از مشکلات را پشت سر می گذاریم.
وی با بیان این که بسیج بستری برای حضور مردم در همه عرصه هاست گفت: بسیجیان باید با ارائه طرح هایی به دنبال مصونیت اجتماعی در جامعه از جرائم باشند.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد نظم اجتماعی و قانون مداری در جامعه تاکید کرد: بسیج حقوق دانان برای ایجاد نظم اجتماعی، قانون مداری و مقابله با جرائم اقتصادی وظیفه سنگینی برعهده دارد که باید با شناخت این وظیفه به درستی ایفای نقش کند.
افشار با اشاره به این که تهدید نرم مهمترین تهدید پیش روی کشور است گفت: در حوزه امنیتی و نظامی، قدرت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی به قدری بالاست که هیچ کشوری جرات مواجهه جنگ سخت علیه کشور را ندارد.
وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی هویت اصلی نظام است، مشارکت بالای مردم در انتخابات و حضور در راهپیمایی ها را از جمله مظاهر مشارکت مردمی در انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: مشارکت مردم در امور از جمله پایه های مهمی است که امام خمینی(ره) پایه گذاری کردند، ولی در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به این موضوع کم توجهی شده است.

ارسال نظرات