مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی نقد را ضرورت رشد فرهنگی دانست و گفت: حاکمیت از جامعه جدا نیست، اما متن جامعه منتقد است و در این بین دشمن سعی می‌کند جامعه منتقد را به جامعه معترض تبدیل کند.
کد خبر: ۹۰۸۸۶۱۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی  در نشستی با اصحاب فرهنگ و هنر در مشهد، ضمن تشریح مؤلفه‌های تحول فرهنگی، از اصحاب فرهنگ خواست نیاز‌های اصیل حوزه فرهنگ را بشناسند و زمینه‌ساز تحول فرهنگی باشند.
 
این مقام امنیتی با اشاره به اذعان آمریکا به شکست در برابر ایران، تأکید کرد: باید از تقابل با آمریکا و مقاومت در برابر این جبهه دفاع کرد.

وی با اشاره به نیاز جامعه به گفتمان در حوزه‌های مختلف گفت: دغدغه‌های شما اصحاب فرهنگ و هنر همان دغدغه‌های کشور است.
 
این مقام امنیتی ضمن یادآوری نقش مهم دستگاه‌های امنیتی در تأمین آرامش جامعه افزود: همان‌طور که هیچ اثر هنری اتفاقی خلق نمی‌شود، ایجاد و تداوم امنیت هم اتفاقی نیست.

مشاور وزیر اطلاعات توسعه و ترویج فرهنگ جامعه را نیازی مهم دانست و با اشاره به اینکه تحولات فرهنگی مؤثرترین و وسیع‌ترین تحول است گفت: برای تأثیرگذاری فرهنگی باید صبور بود، تلاش و سرمایه‌گذاری کرد تا فرهنگ فاخر ارائه شود.

مدیرکل اطلاعات استان در جمع اصحاب فرهنگ و هنر مشهد با تأکید برافزایش قدرت فرهنگ در جوامع نسبت به گذشته افزود: این فرهنگ قدرتمند به ابزاری در دست ابرقدرت‌ها تبدیل‌شده که برای تخریب فرهنگی جوامع دیگر ۳ رکن خانواده، آموزش و پیشوایان یعنی پیشکسوتان و نماد‌ها را هدف قرار داده است.

وی گفت: دشمن برای تخریب نهاد خانواده سعی در تخریب نقش مادر و تنزل جایگاه خانه داری دارد، برای تخریب آموزش، جایگاه معلمان را در جامعه کمرنگ می‌کند و برای تخریب پیشوایان، نقش الگو بودن را از آنان می‌گیرد.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی، خطاب به اصحاب فرهنگ و هنر تأکید کرد برای تحول فرهنگی، شما باید نیاز‌های اصیل را از غیر اصیل تفکیک کنید و با تمرکز بر نشاط نوآورانه، رعایت اعتدال در تولید فرهنگ بدور از تحجر و وابستگی، شجاعت در نظریه پردازی در کنار توجه به مبانی اخلاقی و آزادی تفکر، قلم و بیان، به دور از هرج و مرج یا دیکتاتوری، زمینه‌ساز تحول فرهنگی باشید.

وی در پایان نقد را ضرورت رشد فرهنگی دانست و گفت: حاکمیت از جامعه جدا نیست، اما متن جامعه منتقد است و در این بین دشمن سعی می‌کند جامعه منتقد را به جامعه معترض تبدیل کند که برقراری گفتمان با کمک اصحاب فرهنگ و هنر می‌تواند دشمنان را در رسیدن به این هدف ناکام کند.

این مقام امنیتی در نقد مصرف گرایی و وادادگی فرهنگی گفت: در حالی که آمریکا ۳۴ درصد ثروت دنیا و ظرفیت هایی، چون بزرگترین ارتش جهان را در اختیار دارد، برژینسکی نظریه پرداز این کشور می‌گوید آمریکا در برابر ایران شکست خورده است. باید از این تقابل و این مقاومت دفاع کرد.

در ابتدای این دیدار جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان، به بیان دغدغه‌های خود پرداختند. در این سخنان خانم شاه محمدی رئیس انجمن سینمای جوان استان و آقایان قزی از اعضای انجمن هنر‌های تجسمی، ملتجی عضو انجمن هنر‌های نمایشی، نصیرزاده از حوزه نشر، طاهری رئیس انجمن موسیقی استان، بالاپژوه از شهر کتاب، کاویانی عضو کانون آگهی و تبلیغات، مدرسی از کانون فرهنگی شهرداری مشهد، درانی عضو انجمن هنر‌های نمایشی و ملت خواه از فعالان فرهنگی دغدغه ها، ایده‌ها و انتظارات حوزه کاری خود را تشریح کردند.

همچنین در این جلسه علاوه بر مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی، محسن نصرپور مدیرکل صدا و سیمای استان، جعفر مروارید مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، میثم مرادی مدیر حوزه هنری خراسان رضوی، و هادی بختیاری معاون شهردار مشهد هم حضور داشتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها