نهمین جشنواره بین المللی وارش اردیبهشت در نوشهر برگزار می گردد

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین استانداری مازندران نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «وارش» را در اردیبهشت ماه سال 1398 برگزار می‌کند.
کد خبر: ۹۰۸۸۶۵۵
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مهدی قربان‌پور در جمع خبرنگاران درباره اهمیت برگزاری جشنواره در مازندران، اظهار کرد: استان مازندران سرزمین استعدادهاست و برخی از مهمترین آثار تاریخ سینمای ایران محصول هنرمندان فاخر این استان است.

وی افزود: هنرمندان این استان در عرصه فعالیت‌های ملی و بین‌المللی پیشرو بوده‌اند و این امکان را به ما خواهد داد تا از همه ظرفیت‌های فرهنگی استان در ساختاری مناسب بهره‌گیری کنیم.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم وارش با اشاره به اینکه سینما به عنوان هنر- صنعتی فراگیر توانسته با در اختیار گرفتن اندیشه های فرهنگی و اجتماعی به احساسات عمیق انسان‌ها در دنیای مدرن امروز توجه متفاوت و ویژه‌ای داشته باشد، گفت: در این میان جوانان خلاق با استراتژی درست مسیر تازه‌ای را برای معرفی آثار خود با محوریت فرهنگ‌ها و آیین‌ها به جامعه ایرانی نشان داده‌اند.

این مسؤول تاکید کرد: رویکرد اصلی این دوره جشنواره توجه به موضوع فرهنگ عامه با تاکید بر سنت‌های فرهنگی، رفتاری و زیستی خواهد بود و تلاش می‌کنیم با برگزاری پنل‌ها و کارگاه‌های تخصصی که با حضور کارشناسان حوزه سینما و مردم شناسی برگزار خواهد شد فضای جدیدی را برای این دوره ترسیم کنیم.

قربان‌پور تعامل و ارتباط موثر با فیلم‌سازان و چهره‌های شاخص کشورهای حوزه دریای کاسپین را از دیگر برنامه‌های این دوره جشنواره عنوان کرد و افزود: در تلاشیم با تبادل فرهنگی و نمایش فیلم‌های تاثیرگذار حوزه تمدنی میراث مشترک و میراث طبیعی همچون دریای کاسپین با همسایگان خود در روند بهبود و ارتقا روابط بین دولت‌ها و ملّت‌ها نقش موثری داشته باشیم.

وی گفت: تصمیمات کلان برای برگزاری هدفمند این دوره به عهده شورای سیاست‌گذاری است و در کنار آن از نظرات همه نخبگان فرهنگی برای برگزاری هر چه بهتر این دوره از جشنواره استفاده خواهیم کرد.

 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین استانداری مازندران نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «وارش» را در اردیبهشت ماه سال 1398 برگزار می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار