خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم مطرح کرد
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم گفت: سرانه‌های خدماتی و فرهنگی و آموزشی پردیسان پایین بوده و به ناچار شهرداری مجبور به تمدید گواهی آموزشگاه‌های کاربری مسکونی است.
کد خبر: ۹۰۸۸۶۶۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
لزوم افزایش سرانه‌های خدماتی و فرهنگی پردیسان

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مجید اخوان دوشنبه شب در هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به لایحه اخذ مجوز تمدید گواهی موقت سه ساله آموزشگاه‌ها در کاربری مسکونی در پردیسان اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه‌های خدماتی پردیسان پایین بوده و هنوز شکل نگرفته و تعهد وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری ۲۵ درصد تجاری محقق نشده به ناچار متوصل به ماده ۳۷ به عنوان استفاده موقت شدیم که در آن هم برای یکبار استفاده مشخص شده که برای تمدید نیازمند نظر شورا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برای رفع کمبود‌های پردیسان نیازمند تمدید این مصوبه هستیم اذعان کرد: امیدواریم در دوره بعدی نیاز به تصویب و تمدید نبوده و مشکل پردیسان به صورت ریشه‌ای حل شود.

عضو شورای شهر قم همچنین با اشاره به تفریغ بودجه سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر گفت: این سازمان ۱۱ میلیارد تحقق درآمد دارد که نسبت به متمم ۹۳ درصد وصولی محقق شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و حدود ۹۲ درصد هزینه شده است تصریح کرد: سازمان بهسازی ۱۴۲ میلیون تومان مازاد درآمد نسبت به هزینه دارد.

اخوان بیان کرد: ارکان درآمدی سازمان بهسازی نیز خدمات پیمانکاری همچون بدنه‌سازی بافت فرسوده و تاریخی، اموال پاساژ الغدیر و...، اموال حاصل از فروش سرقفلی‌های قدیم است، البته ظرفیت سازمان بیش از این است که فعلا تحقق یافته است و قرار بود متولی ساماندهی میدان مطهری هم باشد که تغییراتی در وظایف سازمان صورت گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها