خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد:

احترام ویژه جامعه دانشگاهی برای مرحوم اصغر قدس

امام جمعه قزوین در مراسم بزرگداشت مرحوم حاج اصغر قدس گفت: جامعه دانشگاهی به معنای واقعی کلمه برای مرحوم حاج اصغر قدس احترام ویژه‌ای قائل است.
کد خبر: ۹۰۸۸۶۷۰
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم بزرگداشت مرحوم حاج اصغر قدس که در آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهید بابایی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم حاج اصغر قدس انسانی ارزشمند و اهل انفاق بود که به معنای واقعی کلمه جامعه دانشگاهی برای ایشان احترام ویژه‌ای قائل است زیرا برای دانشجویان جوان نقش پدر را ایفا کردند.
وی در ادامه بیان کرد: خدای متعال وقتی می‌فرماید «سوگند به عصر» منظور عصر درخشش و بعثت رسول اکرم (ص) است که در همه مقاطع زمانی و تاریخی درخشندگی ویژه‌ای دارد.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بعثت رسول اکرم (ص) عامل تحولات بزرگ در زندگی بشر شد و پس از آن بود که علم و دانش تحول عظیمی پیدا کرد در حالی که در آن دوران تنها 17 نفر در جزیره العرب سواد داشتند که از آن تعداد نیز فقط 5 نفر هم می‌توانستند بخوانند و هم می‌توانستند بنویسند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: قرآن در چنین فضایی نازل شد و در اولین کلمات آن عالی‌ترین سطوح معارف انسانی و انسان شانسی هدفمند متعالی را مشاهده می‌کنیم. در اولین کلمات قرآن بحث کرامت انسانی مطرح شده است که بالاترین درجه معنوی انسانی محسوب می‌شود.
وی افزود: بعثت رسول اکرم (ص) عصر علم، تحول علمی، انقلاب عدالت و انقلاب انسانیت محسوب می‌شود و فرهنگی که در آن دختران را زنده به گور می‌کردند دچار دگرگونی و تحول شد و از آن پس زنان جایگاه و ارزش خود را یافتند.
آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: خداوند پس از آن که به عصر سوگند یاد می‌کند می‌فرماید «واقعا انسان در زیان است»؛ قرآن گرفتارترین انسان‌ها را کسانی معرفی می‌کند که همه عمر و زندگی خود را در دنیا هزینه کردند و خسارت بدتر این است که آنها خودشان را خیلی آدم موفقی می‌پندارند.
وی ابراز کرد: خداوند در آیه 20 سوره شورا می‌فرماید «كسى كه كشت آخرت بخواهد براى وى در كاشته‌‌اش مى‏‌افزاييم و كسى كه كشت اين دنيا را بخواهد به او از آن مى‌دهيم ولى در آخرت او را نصيبى نيست».
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خداوند انسان‌ها را به دو گروه تقسیم می‌کند که عده‌ای دنیا می‌خواهند و گروه دیگر انسان‌های فرهیخته‌ای هستند که از خدا می‌خواهند تا در دنیا و آخرت به آنها حسنه بدهد و این دعا انسان را عاقبت بخیر می‌کند.
1001/پ30/ب

 

# قدس
ارسال نظرات
پر بیننده ها