رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: ۴۰ سال دشمنان و معاندان بر این باورند که با توطئه و تحریم، انقلاب را شکست می‌دهند اما به فضل الهی به این هدف نرسیدند.
کد خبر: ۹۰۸۸۶۷۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری عصر امروز در نشست ستاد هماهنگی و بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در فرمانداری رشت اظهار داشت: عدد چهل در فرهنگ‌روایی و قرآنی جایگاه ویژه‌ای دارد و علامت بلوغ، کمال و استواری است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه انقلاب‌اسلامی دارای فراز و نشیب‌ها و تلخی و شیرینی‌هایی است گفت: 40 سال همه دشمنان و معاندان بر این باور بودند که با توطئه و تحریم، انقلاب را شکست می‌دهند اما به فضل الهی به این هدف نرسیدند.

اشجری خاطرنشان کرد: اگرچه مردم ما با بسیاری از سختی‌ها و گرانی‌ها مواجه هستند اما پای دفاع از ازرش و آرمان‌های انقلاب ماندند و خون‌های مقدسی که از شهیدان، سنگفرش خیابان‌ها است و همچنین 8 سال دفاع مقدس را از یاد نمی‌برند.

وی با بیان اینکه بارزترین ویژگی انقلاب اسلامی مردمی بودن آن است تصریح کرد: این مردم ایران هستند که موجب پدیداری انقلاب و بقای آن شدند و در حال حاضر نیز هیچ‌وقت حماسه‌های شهدای مدافع حرم را از یاد نمی‌برند و و سرمایه انقلاب اسلامی که همان اتحاد است را حفظ می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به سخنان امام راحل در وصیت‌نامه و منشور انقلاب اشاره داشت و گفت: امام راحل چه زیبا گفتند "به جرأت یاد می‌کنم مردم ما از مردم زمان پیامبر(ص) و امام علی(ع) و سید سالار شهیدان امام حسین(ع) بهتر هستند".

اشجری به فعالیت‌های ستاد دهه فجر اشاره کرد و بیان داشت: در سی‌و‌مین سالگرد انقلاب اسلامی ستادی به نام ستاد سیمرغ شکل گرفت و اکنون در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی شورایی تحت عنوان شورای سیاست‌گذاری شکل گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر تشکیل شورای سیاستگذاری و راهبری انقلاب اسلامی گفت: این شورا 22 کارگروه در استان‌ها و 14 کارگروه در شهرستان‌ها دارد که ریاست این شورا در استان‌ها را نمایندگان معزز ولایت‌فقیه و ائمه‌جمعه و جماعات برعهده دارند.

اشجری به ظرفیت شورای هماهنگی و راهبردها اشاره کرد و افزود: در ذیل این شورا ستادی تحت عنوان ستاد اجرایی و هماهنگی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار دارد و متشکل از 18 کمیته است که برنامه‌های دهه فجر امسال را تدارک دیده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه این ستاد شناسایی برنامه‌ها و پیش‌بینی فعالیت‌ها را برعهده دارد گفت: این ستاد برنامه‌ها را در قالب‌های اجرایی شناسایی می‌کند و بعد از تشخیص اجرایی بودن آن در دو بخش آیینی و تبیینی عملیاتی می‌کند.

اشجری خاطرنشان کرد: 30 دی‌ماه امسال مصادف با ایام فاطمیه نخست و 20 بهمن‌ماه امسال مصادف با ایام فاطمیه دوم است و روز 22 بهمن روز شهادت صدیقه کبری(س) است که دهه فجر امسال بایستی کاملاً با رنگ و بوی فاطمی اجرا شود.

وی با بیان اینکه 22 بهمن‌ماه امسال فرصت خوبی برای تبلیغ ایام فاطمیه است تصریح کرد: بقاء متبرکه، مساجد هیئا‌ت مذهبی و همچنین سخنرانان، گویندگان، خطبا، ائمه جمعه و جماعات می‌توانند از این فضای ایام فاطمیه نیز استفاده کنند.

اشجری بر دستگاه‌های اجرایی استان بر استفاده از این فضا تاکید کرد و ابراز داشت: صداوسیما، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه‌های علمیه و سپاه پاسداران می‌توانند از جهت کمی و کیفی به حجم برنامه‌های فاطمیه اضافه کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به حضور این کمیته‌ها در مراسم بزرگداشت انقلاب اسلامی پیش‌ رو اشاره کرد و گفت: این کمیته‌ها در جمع‌آوری فعالیت و برنامه‌های خود، اهداف را بشناسند و سرمایه ویژه خود را متوجه جوانان و نوجوانان کنند تا بتوانند از لحاظ کیفی تاثیرگذار باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به فضای مجازی که اکنون به فضای حقیقی شبیه است افزود: مسؤلان برای این فضا برنامه‌های متعدد داشته باشند و طبق سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که اثر در قالب هنر ماندگار می‌شود از جلوه‌های بصری استفاده بیشتری شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسؤلان استان گیلان خاطرنشان کرد: سعی شود در ماه‌های پیش‌ رو به کسانی که نان‌خور ادارات و شرکت‌های خدماتی هستند رسیدگی شود و کام مردم با خدمات ویژه در این چند ماه آینده به برکت جشن انقلاب شیرین شود.

اشجری با تاکید بر اینکه تأخیر در پرداخت حقوق مردم در شأن حکومت نظام اسلامی نیست تصریح کرد: رشت مرکز پشتیبانی استان گیلان است و بایستی دستمزد نیروهای خدمت‌رسان به مردم در همان روز بزرگداشت انقلاب اسلامی پرداخت شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اظهار داشت: بسیج مدارس و دانشگاه‌ها از هم‌اکنون آمادگی خود را در زمینه دستاوردهای انقلاب‌اسلامی اعلام کنند و دانش‌آموزان را در قالب سرودهای دانش آموزی برای مراسم بزرگداشت انقلاب‌اسلامی آماده کنند.

اشجری به تزیینات شهری در ایام دهه فجر اشاره کرد و بیان داشت: شهرداری و کمیته فضاسازی تزیینات شهری دقت کافی را داشته باشند که بر اساس غفلت، احساسات دینی مردم در ایام دهه فجر که مصادف با ایام فاطمیه است تحریک نشود.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم بزرگداشت انقلاب‌اسلامی از اسراف پرهیز شود تا این روزها که مردم با مشکلات اقتصادی و تحریمات مواجه هستند چهره انقلاب اسلامی بار منفی نگیرد و ارائه کارنامه انقلاب با محوریت امیدآفرینی و پیروزی باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه ایام دهه فجر امسال باید رنگ و بوی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در خود داشته باشد فزود: نیاز است در این زمینه جلسه‌ای با کمیته اصناف داشته باشیم تا فضای بازار برای این امر آماده شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات