دانشگاه کشاورزی ساری دانشگاه مادر مازندران است/ تدوین سند توسعه کشاورزی و آب در مازندران

تیموری از دانشگاه کشاورزی ساری به عنوان دانشگاه مادر در مازندران نام برد و گفت : این دانشگاه تاکنون توانسته سند توسعه کشاورزی استان را تدوین کند و سند توسعه آب استان نیز در این دانشگاه و سازمان مدیریت در حال تدوین است .
کد خبر: ۹۰۸۸۶۷۵
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسعود برومند در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوریهای برتر مازندران در دانشگاه کشاورزی ساری , افزود : بر اساس توافق نامه های امضا شده با وزارت خانه های نفت، صمت، دفاع ، نیرو و بخش های خصوصی , از سال 98 اعضای جدید الاستخدام هیات علمی دانشگاهها باید سه تا شش ماه فرصت مطالعات خاص را در مراکز دولتی وبخش خصوصی بگذرانند .

وی افزود :این طرح برای ارتباط بیشتر صنعت , جامعه ودانشگاه است .

معاون وزیر علوم در ادامه میزان اعتبارات پژوهشی کشور را 13 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : از این میزان اعتبار 25 درصد سهم این سازمان است .

برومند افزود : از این مبلغ 34 درصد بودجه پژوهشی ، 14 درصد سهم بخش کشاورزی و 14 درصد هم به بخش فناوری می رسد.

وی از دانشگاهها و مراکز علمی به عنوان اثرگذارترین مرجع هزینه کرد بودجه های پژوهشی نام برد و گفت: مجموعه های دانشگاهی و مراکز علمی کشور با در اختیار داشتن زیر ساخت ها ، منابع انسانی و امکانات می توانند در زمینه اجرای طرح های پژوهشی کاربردی جامعه اثرگذار باشند .

معاون وزیر علوم در ادامه تاکید کرد : دیگر دانشگاهها فقط فضا و مرکزی برای ارائه مقالات و پایان نامه ها نیستند و باید این رویه به سمت و سوی تهیه مقالات و کارهای پژوهشی کاربردی و مورد نیاز جامعه حرکت کند.

برومند افزود: این ساز و کار سبب می شود تا دستگاههای اجرایی هم با اعتماد به دانشگاهها، منابع مالی پژوهشی خود را به این سمت سوق دهند و بودجه پژوهشی در اختیار آنها هم برای حل مشکلات و چالش های این بخش به دانشگاه برسد.

معاون وزیر علوم همچنین از اجرای برنامه ویژه برای استادان تازه استخدام شده در دانشگاهها خبرداد و گفت :  از سال آینده این استادان بايد دوره های تخصصی و مرتبط با رشته تحصیلشان را در واحدهای صنعتی و خدماتی بگذرانند و بعد از آن به عنوان استاد وارد کلاس درس شوند.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری نیز در این مراسم گفت: وزارت علوم به دنبال پژوهش صرف نیست و فناوری و نوآوری را مورد نظر دارد . 

اسدالله تیموری افزود: دانشگاه کشاورزی ساری با وجود برخورداری از پيشرفت خوب، با کاستی هایی در زمینه زیر ساختی برای این منظور مواجه است که با نگاه حمایتی وزارت علوم می توان آنها را برطرف کرد .

وی از دانشگاه کشاورزی ساری به عنوان دانشگاه مادر در مازندران نام برد و گفت : این دانشگاه تاکنون توانسته سند توسعه کشاورزی استان را تدوین کند و سند توسعه آب استان نیز در این دانشگاه و سازمان مدیریت در حال تدوین است . 

در این همایش ضمن تجلیل از تعدادی پژوهشگر و فناور برتر دانشگاه کشاورزی ساری ,  آزمایشگاه نیمه صنعتی بخش کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افتتاح شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار