یک کارشناس اقتصادی گفت: از سرگیری تعامل بانکی و پولی بین ایران و چین، بسیار تاثیر مثبت و مفیدی در اقتصاد کشور خواهد داشت، زیرا کشور چین پس از آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان را در دست دارد.
کد خبر: ۹۰۸۸۶۸۵
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
 

به گزارش خبرگزاری بسیج ، چین به عنوان یکی از بزرگترین مقاصد کالای ایرانی است که طی سالیان زیادی به عنوان شریک نخست مبادلات تجاری ایران به شمار می رفت، اما اکنون اینکشور جایگاه نخست خود را به عراق واگذار کرده است.

حال با از سرگیری مبادلات بانکی و پولی میان ایران و جین می‌توان شاهد ارتباط تجاری بیشتر بین این دو کشور بود زیرا شور چین پس از آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان را در دست دارد و این امر از لحاظ تجاری و مالی برای ایران از اهمیت بالایی در صادرات و واردات برخوردار است.
 
در این رابطه مهدی صادق در گفت وگو با خبرگزاری میزان بیان کرد: با توجه به ارتباطاتی که در حال حاضر بین کشور‌های جهان برقرار است، کشور‌ها باید با یک دیگر در تعامل باشند و امکان اینکه یک کشوری بخواهد با دیگر کشور‌ها قطع ارتباط تجاری و بانکی داشته، وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: عدم تعامل و ارتباط با کشور‌های جهان ممکن است در کوتاه مدت تاثیر چندانی بر روند اقتصادی کشور نداشته باشد، اما در دراز مدت این عدم تعامل باعث می‌شود تا کشور‌ها مورد هدف بحران و رکود اقتصادی قرار بگیرند.

این کارشناس اقتصادی در رابطه با عدم تعامل با کشور‌های جهان متذکر شد: حتی تصور این موضوع که شاید کشور ما بخواهد با دیگر کشور‌ها و ابر قدرت‌های جهان قطع ارتباط تجاری و بانکی داشته باشد سخت و ترسناک است، زیرا این مردم هستند که اولین ضرر را متحمل می‌شوند و در ادامه دیگر حوزه‌ها و نهاد‎ها به بحران اقتصادی کشیده خواهند شد.

صادق خاطر نشان کرد: تاثیرات منفی که در عدم تعاملات پیش بینی می‌شود در خصوص هر کشور و اقتصادی امکان پذیر است و فقط متحمل کشور‌های برتر اقتصادی نیست.

وی با ذکر این مطلب که با از سرگیری تعاملات بانکی با چین، فرصتی خوبی نصیب کشور شده است، تصریح کرد: با این تفاسیر فعالان اقتصادی و تجاری کشور باید قدر این تعاملی که مجدد بین ایران و دومین قدرت اقتصاد جهان از سر گرفته شده است را بدانند و از آن به نحو احسن استفاده کنند و همواره در تلاش باشند تا این نوع از تعاملات را گسترش دهند.

نماینده مجلس دولت هشتم گفت: دولت ایران باید در نظر داشته باشد که با دیگر کشور‌هایی که در اقتصاد نام دار هستند، شروع به تعامل و ارتباط تجاری کند و نباید خود را به تعداد اندکی کشور محدود کند.
 
براساس این گزارش، توسعه هر بیشتر در روابط مالی و تجاری با کشورهای نامدار و پیشرفته در جهت پیشبرد اهداف کشور و رشد اقتصادی در تمامی زمینه‌ها موثر است.
ارسال نظرات