خبرهای داغ:
فراخوان بخش جواهرات و زيورآلات هشتمين جشنواره بين المللی مد و لباس فجر در دو بخش رقابتی و غير رقابتی اعلام شد.
کد خبر: ۹۰۸۸۷۲۱
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، فراخوان بخش جواهرات و زیورآلات هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی اعلام شد.

در بخش  رقابتی زیورآلات از متقاضیان و علاقمند به حضور و شرکت خواسته شده طبق اهداف اصلی جشنواره موضوع نقش مکران در اولویت قرار گیرد.

متن کامل فراخوان بخش زیورآلات هشتمین جشنواره بین اللملی مد و لباس فجر به شرح زیر است :

- طراحی جواهرات و زیورآلات:

به منظور ترغیب طراحان و تولیدکنندگان فعال در صنعت طلا، جواهرات و زیورآلات در ارائه الگوهای ایرانی اسلامی و افزایش سطح آگاهی طراحان جواهرو لباس ، بنیاد ملی مد و لباس اقدام به برگزاری مسابقه طراحی در بخش رقابتی و نشست های  آموزشی در بخش غیر رقابتی و رویدادهای نمایشگاهی در بخش ویترین ملی می نماید.

 الف -بخش رقابتی

در این بخش طراحان، طرح ها و ساخته های خود را با اولویت موضوع نقش مکران ارائه می‌کنند.

هر هنرمند می تواند با حداکثر پنج اثر در مجموع رسته های مختلف دراین بخش شرکت نماید. طرح های ارائه شده در صورت انطباق با اهداف جشنواره بررسی خواهد شد.

۱- طرح

طرح ها باید درقطعA4  اجرا شوند ودر انتخاب تکنیک طراحی و مواد اجرا محدودیتی وجود ندارد. در داوری آثار این رسته علاوه بر کیفیت راندو و نمایش فلز و گوهر مواردی چون رعایت نکات فنی تولید نیز مورد توجه هیئت داوران قرار می گیرد. آثار باید پس از اسکن در قالب آماده ای که در سایت www.iranmode.com در دسترس باشد، قرار گرفته و طی مراحل ثبت نام آپلود شود. پس از انجام مراحل داوری، آثار راه یافته به بخش نمایش اعلام و از صاحبان آثار دعوت می شود که نسبت به تحویل اصل اثر در قطع A4 به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.

۲- طرح های سه بعدی رایانه‌ای

در این بخش طراحان و مدلسازان از هر نرم افزار مدل سازی رایانه ای و موتور رندری می توانند استفاده نمایند. رندر باید در موقعیتی گرفته شده باشد که نمایانگر بیشترین جزئیات طرح باشد. بدیهی است علاوه بر موارد کلی ذکر شده در بخش معیارهای داوری، درداوری آثار این رسته کیفیت رندر نیز در نظر گرفته میشود. رندر طرح می بایست در قالب آماده ای که در سایت www.iranmode.com در دسترس است، قرار گرفته و طی مراحل ثبت نام آپلود شود.

3- جواهرات و زیورآلات ساخته شده:

به منظور ساخت قطعات می توان از روش های دستی، ریخته گری و دیگر روش های مرسوم در زرگری استفاده نمود. در داوری آثار بخش جواهرات و زیورآلات ساخته شده، علاوه بر موارد ذکر شده، کیفیت ساخت نیز مورد توجه داوران قرار خواهد گرفت. تصاویر قطعه باید در قالب آماده ای که در سایت www.iranmode.com  در دسترس است، قرار گرفته و طی مراحل ثبت نام آپلود شود. پس از انجام مراحل داوری، آثار راه یافته به بخش نمایش اعلام و از صاحبان آثار دعوت می شود که نسبت به تحویل اثر به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.

شایان ذکر است داوری آثار در دو مرحله انجام و آثار برتر در هر رسته، از میان آثار راه یافته به نمایشگاه آثار منتخب برگزیده خواهند شد.

معیارهای داوری

استفاده از عناصر ایرانی اسلامی درطرح

رعایت اصول ارگونومی

قابلیت تولید و رعایت استانداردهای فنی تولید

فلسفه طرح

بهره گیری خلاقانه از مواد و گوهرها

خلاقیت ، نوآوری و اصالت طرح

هیأت داوران متشکل از ده نفر است که سه نفر از صاحبان برندهای موفق و فعالان صنعت طلا و جواهر، سه نفر از متخصصین و اساتید رشته های مرتبط با طلا و جواهر، سه نفر از برگزیدگان ادوار گذشته جشنواره و یک کارشناس نماد شناس خواهند بود

ب) غیررقابتی

1- نشست های تخصصی: به منظور ارتقا درک متقابل نیازهای جامعه طراحان لباس و طراحان جواهر و تعامل این دو گروه در ایجاد فرهنگ پوشش ایرانی اسلامی در اجتماع و بررسی نیازهای هر یک از طرفین در تولید قطعات کاربردی، نشست های تخصصی قبل از شروع جشنواره برگزار خواهد شد. زمانبندی و موضوع این نشست ها متعاقبا از طریق سایت جشنواره به اطلاع عموم خواهد رسید

2- کارگاه های آموزشی: این کارگاه ها در طول زمان برگزاری جشنواره جهت ارتقا سطح علمی طراحان با موضوعات زیر برگزار می شودمعرفی نمادها،علائم و نشانه های بیگانه و معارض فرهنگ اسلامی و ایرانی

سبک های طراحی جواهر

نقوش ایرانی و اسلامی در زیورآلات

مدلسازی رایانه ای و جایگاه آن در صنعت زیورآلات

گوهرشناسی

مواد و فناوری های نوین در زیورآلات

هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با موضوع ویژه مکران یا مکوران بعنوان سوژه اصلی در بخشهای رقابتی جشنواره از ٢٦بهمن ماه تا ٢اسفندماه سال جاری در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می‌شود./فارس

ارسال نظرات