عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد:
کعبی گفت: منابع مالی که در اختیار مردم قرار دارد و از آن به عنوان سرمایه سرگردان یاد می شود بسیار زیاد بوده و به بازارهای ارز، سکه، خودرو و مسکن منحرف شد.
کد خبر: ۹۰۸۸۷۲۸
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

عامر کعبی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج،  با اشاره به اوضاع وخیم اقتصادی و تلاطم لجام‌گسیخته بازار ارز و طلا و همچنین اقدامات دولت در مدیریت نقدینگی سرگردان مردم گفت: منابع مالی که در اختیار مردم قرار دارد و از آن به عنوان سرمایه سرگردان یاد می شود بسیار زیاد بوده و به بازارهای ارز، سکه، خودرو و مسکن منحرف می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به پیامدهای ناگوار انحراف سرمایه های سرگردان به بازارهای غیر مولد عنوان کرد: البته اگر این نقدینگی های سرگردان در بازار مسکن موجب اشتغالزایی شود قابل قبول است اما سوء مدیریت در  به کارگیری صحیح این سرمایه‌های آزاد و تزریق آن در بازارهای دیگر همچون ارز و سکه پیامدهای ناگواری را برای اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به مهم ترین وظایف و نقش دولت در کنترل نقدینگی سرگردان مردم خاطرنشان کرد: یکی از وظایف دولت در شرایط کنونی ایجاد فضای امن سرمایه‌گذاری و همچنین فراهم کردن شرایط امیدواری به آینده است.تا مردم بتوانند منابع مالی و نقدینگی که در اختیار دارند را به طور صحیح به کار گیرند.

ارسال نظرات