جمع آوری بیش از ۱۵ میلیارد ریال زکات در شهرستان قروه

مدیر کمیته امداد شهرستان قروه از جمع آوری بیش از ۱۵ میلیارد ریال زکات در سطح شهرستان خبر داد و گفت: امسال بیش از ۱۰۰ درصد از تعهد کمیته امداد قروه محقق شده است
کد خبر: ۹۰۸۸۷۴۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  اسماعیل صادقی امروز و در سومین جلسه شورای زکات شهرستان قروه اظهار داشت: در قروه ۱۲۴ روستا داریم که از این تعداد ۱۱۹ روستا دارای دهیاری هستند که در ۹۶ روستای آن شورای زکات تشکیل شده است و از این تعداد ۳۰ روستا ارتباط نزدیکی با شورای زکات دارند.

وی با اشاره به مجموع زکات جمع آوری شده سال ۹۷ در شهرستان قروه افزود: در سال جاری ۱۵ میلیارد و ۷۸۲ میلیون و ۸۸۴ هزار ریال زکات در شهرستان قروه جمع آوری شده است.

صادقی ادامه داد: از این میزان بیش از ۵ میلیارد و ۳۷ میلیون ریال مربوط به زکات غلات بوده، یک میلیارد و ۲۴۹ میلیارد ریال مربوط به مال التجاره بوده، ۷ میلیارد و ۱۱۲ میلیون ریال مربوط به زکات فطریه بود، ۱۱ میلیون ریال مربوط به کفاره بوده و سایر اموال زکوی نیز ۲ میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال بوده که از سوی مردم پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه کل تعهد شهرستان قروه ۱۵ میلیارد و ۷۶ میلیون و ۹۴ هزار ریال بوده افزود: میزان درصد تحقق یافته شورای زکات شهرستان قروه ۱۰۵ درصد بوده که نشان از توانمندی این شورا داشته است و تلاش می‌شود که این میزان نیز بیشتر شود.

در ادامه این جلسه خسرو کریمی پناه مدیر جهاد کشاورزی قروه اظهار داشت: در سال زراعی گذشته شهرستان قروه رتبه سوم استان در تولید گندم را از آن خود کرده است که ۲۱۰ هزار تن تولید گندم داشته ایم که میزان ۱۷۳ هزار تن آن نیز خرید شده است.

وی ادامه داد: امسال بالغ بر ۲۳۳ میلیارد تومان به کشاورزان از طرف دولت پرداخت شده است.

کریمی پناه خاطر نشان کرد: امسال نیز پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۲۵۰ هزار تن تولیدگندم داشته باشیم.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: امسال در شهرستان قروه کار‌های خوبی انجام شده و کمک‌های مناسبی در شورای زکات انجام گرفته است که امیدواریم این روحیه ادامه داشته باشد و در آینده شاهد کمک‌های بهتر باشیم.

محمد رسول شیخی زاده ادامه داد: ما نیازمند این هستیم که به محرومین شهرستان توجه شود که این نیازمند کمک‌های مردمی است و باید نهاد‌های حمایتی و کمیته امداد مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: کمیته امداد زیر یک حجم فشار کاری بزرگ قرار گرفته است و حجم فعالیت این نهاد بسیار بالا است و کمیته امداد به عنوان نهادی انقلابی و حاکمیتی به دنبال دستگیری و حمایت از نیازمندان است.

شیخی زاده بیان داشت: یکی از وظایف ما شناسایی این نیازمندان است چرا که بسیاری از افراد برای حفظ کرامت انسانی خود را معرفی نمی‌کنند که باید شناسایی و معرفی شوند.

فرماندار قروه نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت پرداخت زکات اظهار داشن: زکات یک نوع عبادت است وچهره فقر را از جامعه اسلامی می‌زداید که مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی نیز خواهد بود.

موحد امان الهی با بیان اینکه زکات همانند نماز یک واجب دینی است خاطر نشان کرد: در ناحیه منفصل شهری قلعه و با همکاری شهرداری زمین‌هایی را برای احداث واحد‌هایی برای نیازمندان قرار داده ایم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار