رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد اسلامی لرستان گفت: هفدهمین دوره آزمون سرا سری حفظ و مفاهیم قرآن با همکاری و مشارکت و همکاری سه دستگاه فرهنگی با معاونت قرآن و عترت، در قالب ۱۸ رشته برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۸۷۷۹
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳

منصور احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان، در رابطه با هفدهمین آزمون سرا سری حفظ و مفاهیم قرآن کریم گفت: این آزمون اسفندماه سال جاری با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صداوسیما، برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون باهدف تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مدارس، مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه میان عموم مردم جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، استانداردسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآن و عترت در مدارس، مؤسسات و مراکز آموزشی سراسر کشور و شناسایی و معرفی نخبگان برگزار می‌شود.

 رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: این آزمون در سه گروه امتحانی و در قالب ۱۸ رشته شامل گروه حفظ قرآن کریم با ٨ رشته، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل‌بیت (ع) با هفت رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با سه رشته برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: گروه حفظ شامل هشت رشته حفظ جزء ۳۰ طرح بشارت ۱۴۵۲، حفظ جزء اول، حفظ ۳ جزء اول، حفظ ۵ جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول و حفظ کل قرآن‌ کریم است.

وی ادامه داد: گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل‌بیت (ع) در هفت رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن کریم، معارف و حفظ موضوعی قرآن‌ کریم، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم نهج‌البلاغه و مفاهیم صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

احمدی اظهار کرد: گروه آموزش‌های الکترونیکی نیز در سه رشته سبک زندگی و سیره معصومین (ع)، ترجمه و مفاهیم قرآن‌ کریم و روخوانی قرآن‌ کریم، به‌صورت الکترونیکی، برگزار خواهد شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تأکید کرد: رشته‌های تفسیر قرآن کریم، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه علاوه‌ بر آزمون سرا سری حفظ و مفاهیم قرآن کریم؛ به‌عنوان مرحله مقدماتی رشته‌های مسابقات معارفی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات