خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ۷۱ درصد واحد‌های صنعتی استان فعال و مابقی راکد و تعطیل هستند، در مجموع دو هزار و ۳۲۵ واحد صنعتی در استان قم پروانه دارند.
کد خبر: ۹۰۸۸۸۰۰
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
۲۹ درصد واحد‌های صنعتی قم راکد و تعطیل هستند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی استان قم در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری با اشاره به وضعیت صنعت سنگ استان قم اظهار کرد: ۲۴۰ واحد کوچک سنگ بری در استان داریم که هزاران شغل به وجود آوردند. ۵۰ درصد از تمرکز واحد‌های سنگ بری قم در جاده کاشان است و امکان ایجاد شهرک تخصصی سنگ در آن منطقه وجود دارد.

وی افزود: عمده صادرات سنگ استان قم مربوط به واحد‌های بزرگ صنعتی سنگ است، یک زمانی این صنعت به عنوان صنعت آلاینده شناخته می‌شد، اما اکنون حتی ضایعات صنعت سنگ مورد استفاده صنعت‌های دیگر قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: باید زمینه تاسیس شهرک تخصصی سنگ در جاده کاشان فراهم شود و واحد‌های سنگ بری در مناطق دیگر استان به این منطقه انتقال پیدا کنند.

سیجانی با اشاره به وضعیت ایجاد واحد‌های صنعتی جدید در استان قم اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۲۶۶ جواز برای تاسیس واحد‌های صنعتی جدید در استان صادر شد. هم اکنون دو هزار و ۱۸۵ واحد صنعتی نیمه تمام در استان با پیشرفت فیزیکی از صفر درصد تا ۹۹ درصد داریم، البته اولویت ما تکمیل ۲۱۶ واحد صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان است که تکمیل این واحد‌ها ایجاد اشتغال برای چهار هزار و ۷۰۰ نفر را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون هزار و ۶۵۱ واحد صنعتی فعال در استان قم داریم، ۲.۷ درصد از واحد‌های صنعتی کشور در استان است و میزان اشتغال بخش صنعت قم ۲.۱ درصد از کل اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: ۵۷۹ واحد صنعتی راکد و تعطیل در استان داریم که ۵۹۱ میلیارد تومان برای این واحد‌ها سرمایه گذاری شده بود و این واحد‌ها ۱۰ هزار و ۳۰۵ نفر اشتغالزایی داشتند، امکان احیای دوباره واحد‌های صنعتی راکد وجود دارد، ولی پروانه واحد‌های صنعتی تعطیل قم باید باطل شود، اکنون ۹۵ واحد صنعتی تعطیل در استان داریم.

سیجانی با اشاره به تعداد واحد‌های صنعتی استان قم اظهار کرد: در مجموع دو هزار و ۳۲۵ واحد صنعتی در استان قم دارای پروانه هستند که برای احداث این واحد‌ها چهار هزار و ۴۲۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفت و بخش صنعت قم برای ۵۳ هزار و ۵۶۱ نفر اشتغال به وجود آورد.

وی ادامه داد: ۷۱ درصد واحد‌های صنعتی قم فعال و مابقی راکد و تعطیل هستند، سالیانه ۱۶۰ پروانه بهره برداری برای واحد‌های صنعتی در قم صادر و سالیانه تعدادی از پروانه‌های بهره برداری این واحد‌ها به دلیل تعطیل بودن باطل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: بیشترین واحد‌های صنعتی راکد در استان به ترتیب مربوط به صنایع شیمیایی و سلولزی، نساجی و پوشاک، صنایع معدنی، صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی و فلزی و صنایع لوازم خانگی است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات واحد‌های صنعتی راکد استان قم در کمیته‌های فرعی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح می‌شود، البته بازگشت دوباره این واحد‌ها به چرخه تولیدمنوط به امکان احیای دوباره واحد و تمایل تولیدکننده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها