خبرهای داغ:
عامل توسعه خوشه سنگ استان قم گفت: حدود ۲۴۰ واحد سنگ بری با اشتغال زایی حدود چهار هزار نفر در استان داریم و خوشه سنگ قم جزو خوشه‌های اولویت دار استان است.
کد خبر: ۹۰۸۸۸۰۱
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
وجود ۲۴۰ واحد سنگ بری در قم/قم جزو ۵ قطب سنگ کشور است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، صادق معصومی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی استان قم در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری با اشاره به ظرفیت صنعت سنگ استان قم اظهار کرد: این صنعت از ظرفیت‌های استان است و امکان تبدیل آن به صنعت نخست استان قم وجود دارد، باید نگاه‌ها را در این زمینه تغییر داد، صنعت سنگ در دنیا و ایران یک صنعت پویا و رو به رشد است.

وی ادامه داد: از جمله درخواست‌های خوشه سنگ استان قم چانه زنی سیاسی با کشور‌های هدف در راستای کاهش تعرفه گمرکی، تسهیل حمل ونقل، انتقال پول و اخذ تعرفه‌های غرفه‌های نمایشگاهی است.

عامل توسعه خوشه سنگ استان قم افزود: امسال نخستین همایش خوشه سنگ در استان قم برگزار می‌شود و انتظار حضور مدیران را در این همایش داریم، باید اعتبارات پژوهشی و مطالعاتی نهاد‌های پشتیبانی به صنعت سنگ اختصاص پیدا کند، صنعت سنگ استان قم جزو پنج قطب سنگ در کشور است.

معصومی با اشاره به درخواست‌های خوشه سنگ استان قم اظهار کرد: باید از اعزام هیأت‌های تجاری سنگ قم به نمایشگاه‌ها و بازار‌های هدف حمایت شود، همچنین دعوت از تجار کشور‌های هدف صادراتی و معرفی توانمندی استان در زمینه سنگ به آن‌ها مهم است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان قم، ایجاد پایانه صادراتی سنگ در استان قم می‌تواند علاوه بر رفع نیاز‌های استان مورد اقبال صنعت گران سنگ از استان‌های دیگر قرار بگیرد، این پایانه به منافع بقیه استان‌ها کمک می‌کند.

عامل توسعه خوشه سنگ استان قم افزود: حدود ۲۴۰ واحد سنگ بری با اشتغال زایی حدود چهار هزار نفر در قم داریم و خوشه سنگ قم جزو خوشه‌های اولویت دار استان است.

معصومی با اشاره به وضعیت صادرات سنگ در دنیا اظهار کرد: ۸۶ درصد صادرات سنگ دنیا توسط کشور‌هایی مثل چین، برزیل و ترکیه صورت می‌گیرد، در واردات سنگ‌های کار شده آمریکا رتبه نخست را دارد و عمده‌ترین واردکنندگان سنگ‌های کار نشده، کشور‌های چین، ایتالیا و هند است.

وی خاطرنشان کرد: ایران چهارمین تولیدکننده سنگ خام در دنیا است و کشورمان یکی از بزرگ‌ترین ذخایر سنگ‌های زینتی را در جهان دارد، جایگاه ایران در صادرات سنگ در جهان، رتبه ۲۵ است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها